• Mammsing

Hur ofta äter era 2 månaders?

Som rubriken lyder ..

• Svar på tråden Hur ofta äter era 2 månaders?
  • Pillemin

Ungefär varannan/var tredje timme på dagen och ett par gånger på natten.

♥Estridh 071021♥ ♥Signe 100922♥
  • Mammsing

Okej, tack allihopa! Skrattande Var bara lite nyfiken för ibland känns det som om jag ammar på tok för ofta ibland så kan det gå så lång tid emellan så ville se om det var så för er andra också. Glad

• KasperSixten

Försöker övertyga min skrutta att på natten sover man och på dagen leker man. Just nu så verkar hon tro att natten är mellan 9-17 för det är då hon sover längst pass och äter lite. 

Hon verkar gilla att käka varannan timme på natten och var fjärde på dagen....... 

Men jag ska väl inte klaga för hon somnar om direkt efter maten på natten och sover snällt tills det är dax för oss (storebror och mig att göra oss klara för dagis). 

• Lejonhjärta

På Ryhov i Jönköping! Själv då? Jo jag tror också det jämnar ut sig som du säger. Sen om de kissar o bajsar som de ska så får de ju i sig tillräckligt!! :)

~Nora maj 2008 & Frank september 2010~
  • Dr Mupp

ca 40 ggr per dygn i den åldern.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Mammsing
    Dr Mupp skrev 2010-11-27 04:10:29 följande:
    ca 40 ggr per dygn i den åldern.
    40 gånger? Förvånad Är inte det typ 2 gånger i timmen då?
  • tidigareplatt

Ca:

7
    9
    12
    14
    16
    18
    20
    22

för tillfället. Innan åt hon var tredje eller fjärde timme (oftare på kvällen) men nu har hon börjat sova hela nätter ca 8 timmar så jag antar att hon tar igen maten på dagen, eller om det är tillväxtperiod, har dålig koll. Hon får mat när hon vill.

• Dr Mupp
    Mammsing skrev 2010-11-27 23:52:49 följande:
    40 gånger? Förvånad Är inte det typ 2 gånger i timmen då?
    2-4 ggr i timmen när han var vaken. Precis samma amningsmönster som de andra tre.Det ligger ganska nära det naturliga amningsmönstret för barn som har fri tillgång till bröstet.

Nu är han 11 månader och ammar ca varannan timme.
  • Melly
    Dr Mupp skrev 2010-11-28 14:45:13 följande:
    2-4 ggr i timmen när han var vaken. Precis samma amningsmönster som de andra tre.Det ligger ganska nära det naturliga amningsmönstret för barn som har fri tillgång till bröstet.

Nu är han 11 månader och ammar ca varannan timme.
    Ja så har mina oxå velat ammas Ofta ett par tre korta amningar i timmen medans dom var vakna. Jag brukade varken ta tid eller räkna hur många gånger jag ammade per dygn men det brukade säkert bli mellan 30 och 40 gånger. Jag har oxå läst att det är helt normalt att barn som blir fritt ammade och inte har napp vill amma ungefär så ofta.
  • vittra
    Melly skrev 2010-11-28 16:35:41 följande:
    Ja så har mina oxå velat ammas Ofta ett par tre korta amningar i timmen medans dom var vakna. Jag brukade varken ta tid eller räkna hur många gånger jag ammade per dygn men det brukade säkert bli mellan 30 och 40 gånger. Jag har oxå läst att det är helt normalt att barn som blir fritt ammade och inte har napp vill amma ungefär så ofta.
    Jag är lite intresserad av det där, har du (eller "Tjabba eller nått") kanske nån länk eller hänvisning där man kan läsa lite om amninsmönster?
  • Dr Mupp
    vittra skrev 2010-11-28 19:39:32 följande:
    Jag är lite intresserad av det där, har du (eller "Tjabba eller nått") kanske nån länk eller hänvisning där man kan läsa lite om amninsmönster?
    Tyvärr har jag ingen länk. Tror att det kan stå i boken Vad är natuligt för mitt barn för det var iaf författaren som hänvisade till en undersäkniong gjord där man hamnade på ett dygnsgenomsnitt på 58 ggr under en föreläsning.
  • Toppen9
    Mammsing skrev 2010-11-24 22:03:49 följande:
    Okej, tack allihopa! Skrattande Var bara lite nyfiken för ibland känns det som om jag ammar på tok för ofta ibland så kan det gå så lång tid emellan så ville se om det var så för er andra också. Glad
    Låt bebisen bestämma när han/hon är hungrig (om det int eblit alltför sällan då kan man behöva erbjuda bröstet) brukar bli nöjdast bebis då
  • Toppen9

glömde skriva:

När min lille var liten så ammade jag varannan/var tredje timme och under en period även en gång i timmen (det var smällhett ute) så jag är väldigt van vid att amma ofta

Svar på tråden Hur ofta äter era 2 månaders?