skorpionen80 skrev 2010-11-24 07:27:27 följande:
Nej! Jag lånar aldrig ut saker jag inte har råd att bli utan.
Vad kan hända? Hon kör jättemånga mil, typ europasemester, så bilen tappar värde. Du får tillbaka den full med repor och dörruppslag. Hon tvättar den inte över vintern, så rostfläckar jag börjat att bildas. Hon krockar den eller kör emot något och tycker inte det behöver fixas, det blev ju bara en liten buckla och några skrapmärken...
Sen är det ju lite jobbiga fall ni får komma överens innan om ifall att du lånar ut den. Vad händer tex om motorn havererar? Avgasröret trillar av, eller vad som som inte är direkt hennes fel. Ska du betala det eller ska hon stå för det?
Man kan dra allt till sin spets och det kan jag väl tycka att detta inlägg verkligen gjorde... Extremt fall.
Nu talar jag utifrån mig själv när jag säger att MINA vänner som jag kallar goda vänner aldrig skulle göra liknande mot varandra! Det har bevisats ett antal gånger då vi ger o tar väldigt mycket på alla sätt.
Det skulle inte ske.
Oleanna: Kallar du dessa goda vänner? Hur väl känner man varann om man behandlar den andra med denna totala respektlöshet?
TS: Du får nog utgå endast ifrån dig själv o den relation du har till din vän... Litar du på henne till 100%?
Isf skulle jag inte tvivla, då löser man eventuella "problem" om något skulle ske. En krock kan råka hända alla såklart o inte alltid undvikas. Men om detta är en GOD vän till dig så sköter hon om din bil med god respekt o hänsyn.
Lycka till!!