• upponerw

Kaffebryggare för EN kopp?

Finns det? allts någon som inte kostar flera tusen..... Hittar de som brygger två  koppar osv men ingen halvbillig som bara brygger en kopp. Någon som har sett detta?

• Svar på tråden Kaffebryggare för EN kopp?
  • upponerw
    SVejsan skrev 2010-11-24 14:06:21 följande:
    Finns (se nedan)... Men i sverige?

www.amazon.com/Cuisinart-Commercial-1-cup-Cof...

Enkopps (eller 2kopps) espressobryggare
    www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/kaffe-och.../

Och den absolut läckraste men dyyr:
    www.google.se/imgres?imgurl=http://prylkoll.se/wp-content/uploads/2007/10/wmf_coff ee_pad_single.jpg&imgrefurl=prylkoll.se/sea rch/espressobryggare&usg=__Cfwavc9ZgAIto96awW4qCwW rf2w=&h=350&w=350&sz=16&hl=sv&start=1&zoom=1&um=1& itbs=1&tbnid=jsaydzf0m-mRrM:&tbnh=120&tbnw=120&pre v=/images%3Fq%3D%252Bkaffebryggare%2B%252B%2522en% 2Bkopp%2522%26um%3D1%26hl%3Dsv%26safe%3Doff%26tbs% 3Disch:1
    Åh! Precis som den första är det jag vill ha, men jag har aldrig handlat från utanför Sverige innan.... Tack för hjälpen att söka och hitta!
  • lövet

Köp en Aeropress så får du supergott kaffe. Kanon om man bara sk brygga 1 kopp. 
    G
    oogla så får du en massa träffar och hur många youtube filmer som helst. 
    Helt oslagbart enkel när det gäller att snabbt få en kopp riktigt gott kaffe. 

• Elli47

En sk duobryggare brygger två små koppar eller en stor! Jag har en sådan och använder alltid den när jag kokar kaffe åt  mig själv!  Det är ju du själv som bestämmer hur många koppar du sätter under droppen!

• Elli47
    Elli47 skrev 2010-11-26 13:34:18 följande:
    En sk duobryggare brygger två små koppar eller en stor! Jag har en sådan och använder alltid den när jag kokar kaffe åt  mig själv!  Det är ju du själv som bestämmer hur många koppar du sätter under droppen!
    Finns (har funnits iallafall) på bl a Jula, Elgiganten och säkert på många fler ställen.
  • upponerw
    Elli47 skrev 2010-11-26 13:35:20 följande:
    Finns (har funnits iallafall) på bl a Jula, Elgiganten och säkert på många fler ställen.
    Men en duabryggare är det en "öppning" där kaffet rinner eller flyttar du koppen då? Ursäkta jag är inte hemma på detta med kaffebryggare det är en julklapp =)
  • Elli47
    upponerw skrev 2010-11-26 19:50:57 följande:
    Men en duabryggare är det en "öppning" där kaffet rinner eller flyttar du koppen då? Ursäkta jag är inte hemma på detta med kaffebryggare det är en julklapp =)
    Duobryggare brygger två små koppar kaffe, oftast medföljer det två små koppar. Kaffet rinner ner ur två hål direkt i kopparna. Om man bara vill ha en kopp kaffe så placerar man koppen så att kaffet från båda hålen rinner ner i en kopp. Inte alls svårt!
  • upponerw
    Elli47 skrev 2010-11-26 20:29:21 följande:
    Duobryggare brygger två små koppar kaffe, oftast medföljer det två små koppar. Kaffet rinner ner ur två hål direkt i kopparna. Om man bara vill ha en kopp kaffe så placerar man koppen så att kaffet från båda hålen rinner ner i en kopp. Inte alls svårt!
    Typ en sådan här då?
  • Elli47
    upponerw skrev 2010-11-26 20:39:33 följande:
    Typ en sådan här då?
    Skulle det varit med en länk??
  • Kiira

jag har en liten som kokar 1 eller två koppar. Jätte smidigt! Finns på jula har jag för mig!  ska kolla om ja hittar e o länkar

• upponerw
    Elli47 skrev 2010-11-27 18:54:02 följande:
    Skulle det varit med en länk??
    Åh dumma mig, men det var länken som Kiira skrev som jag hade i åtanke. Tack snäla för hjälpen!!!!
  • Benjamin

Först vill jag säga att jag vet om att tråden är några år gammal och inaktiv men eftersom det va bland dom första resultaten som kom upp på google tänkte jag att jag skulle länka till prisjakt.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?&m=s138504280#prodlista

Här hittar man enkelt kaffebryggare som gör upp till 2 koppar för under 250kr, ofta får man dessutom med koppar.. :) 

Svar på tråden Kaffebryggare för EN kopp?