• Anonym (lingon)

FÅR man bada i badhuset när man har mens?

Jag har aldrig läst att det finns någon regel som säger att man inte får bada med mens, men det kanske det finns? Jag brukar bada när jag har lite mens, med tampong naturligtvis. Men det känns som om jag gör något som man inte får då... Någon som vet?

• Svar på tråden FÅR man bada i badhuset när man har mens?
  • Anonym (ml)

klart du får!!!! med förutsättning att du använder tampong då Glad

• Anonym (lingon)

Skönt att höra! Jag har ju som sagt badat med mens (och tampong) tidigare, men det känns som om man egentlgien inte skulle få göra det. Känns väldigt busigt! Men skönt att ni oxå säger att man får!

• NadiaMi

Har aldrig hört något annat...

Däremot känns det som en självklarhet att byta till en ny tampong innan man hoppar i badet, och byta efteråt så man slipper få klor i underlivet (tråden absorberar ju vatten från poolen).
    Samma sak med att sitta i bastun.

• Singapore Sling

Det står väl ingenstans att man inte får bada med mens utan tampong?

Kanske man inte lyckas sådär jättebra socialt, men jag undrar om någon skulle våga att säga ifrån.

• Anonym
    Singapore Sling skrev 2011-05-23 22:47:16 följande:
    Det står väl ingenstans att man inte får bada med mens utan tampong?

Kanske man inte lyckas sådär jättebra socialt, men jag undrar om någon skulle våga att säga ifrån.
    jag hade vågat för det är sjukt vidrigt.
  • HannaS86

Ett tips är att använda menskopp, då finns det ingen risk att nåt av blodet kommer i vattnet. Sen är man ju lite känsligare för infektioner där nere när man har mens också och det är inte så bra om det kommer in vatten med bakterier då och det skyddar koppen också mot eftersom den sluter helt tätt :) Jag använder mooncup strl M, fungerar perfekt.

Svar på tråden FÅR man bada i badhuset när man har mens?