Är det ok att plocka och städa efter sin man hela tiden??
Jag jobbar heltid min man med men han jobbar skift. Han har alltså lediga dagar i veckan då han är ensam hemma. Jag sköter matlagning, handling, städning av kök och toaletter och för det mesta tvätt (tvätta, hänga, vika och lägga in i garderpberna).
Min man snickrar på huset på sin lediga tid och hänvisar till det då jag undrar varför han inte kunnat börja med middagen då jag och barnen kommer hem sent. Han lämnar glas och koppar framme som jag måste plocka undan för att det ska se trevligt ut. Han använder toalett och dusch precis som alla andra i familjen men städar aldrig där vilket jag gör minst en gång i veckan.
Han lämnar bananskal, tepåsar och annat spill antingen i koppen som står framme, eller i slasken.
Jag går hela tiden och plockar eftersom jag vill att det ska se trevligt ut. Han jobbar dessutom längre skift ibland och då skulle skräp och annat få ligga i flera dagar om jag lämnade...usch.
Han blir sur och går i försvar så fort jag nämner att han kanske kunde hänga den blöta tvätten eller plocka undan efter sig. Han svarar bara med att då kan ju jag renovera färdigt huset istället. Vad tycker ni? Hur frå jag honom att förstå?