Tiden efter jobbet...
Vi har en dotter på 4 månader och även om hon är liten så går det i ett när sambon kommer hem. Sambon brukar ta hand om dottern när han kommer hem så kan jag laga mat i lugn och ro. Ofta har jag kanske redan förberett lite men jag ser det också som min egentid , att laga mat och 'slippa' dottern ett tag när jag har vart med henne hela dagen (missförstå mig rätt...;)
Efter maten så diskar jag så fortsätter sambon vara med dottern, sen ger vi henne gröt, byter om till pyjamas och ger ersättning och sen ammar jag, om hon vill, henne till sömns. Sen är vi fria att göra vad vi vill och då är klockan runt 20.30.
Vissa dagar tränar jag så då kommer sambon hem i tid så jag kan sticka iväg. Vissa dagar tränar sambon men det beror på hur veckan ser ut, om han redan är borta mycket. Jag behöver verkligen honom på kvällen för det är då dottern är som mest gnällig och trött och då är det enklare att vara två. Man får samarbeta helt enkelt och framförallt prioritera...keep ambitions low och som sagt, göra sig av med det som tar tid. VI har städhjälp tex, det hjälper oss mycket. Blir ni inbjudna till saker, säg nej! Säg att ni inte hinner. En inbjudan är inte ett måste att åka någonstans.