Ärligt förvånad! Arga föräldrar på skola/fsk
Igår hämtade jag sonen i skolan.
Han visade snabbt sitt öga som var svullet och rött, och berättade om när dom åkte pulka och han råkade åka för tidigt och körde in den framför och fick hans stövel i ögat! *gu va skönt att det itne var en pinne* var min första tanke.
Så kom en lärare.. tittade på sonens öga o på mig. Jag sa nåt "ojoj, men vilken tur att det inte var en pinne"
-Åhh va skönt att du tar det så! Sa han
-EHH? hur ska man ta det då? frågade jag,
-Jadu, det finns dom som skulle bli jättearga!
Va? Hur kan man bli arg på en lärare för att mitt barn är med i en pulkolycka som han dessutom skapade själv genom att åka för tidigt i backen? Eller olycka överhuvudtaget?
Olyckor händer ju titt som tätt o jag är glad att vi aldrig behövt åka till akuten för skador.. eller glad o glad, mest förvånad ;)
En annan gång på förskolan, sonen var 2-3 år. När jag hämtade honom så hade han inte jackan knäppt.
En fröken kom snabbt och bad om ursäkt att dom inte hunnit knäppa jackan än, det hade kommit föräldrar o hämtat andra barn o ungarna hade gått ut.
-Det gör inget, sa jag och knäppte jackan.
-Du är en lätt förälder att ha o göra med. Svarade hon. Det finns många som blir jättearga för minsta lilla och skäller!
VA??
Är det verkligen så? Blir föräldrar så arga på barnomsorgspersonalen? Finns det nåra inom skola/barnomsorg som regelbundet blir skällda på av föräldrar utan anledning? SOm när olyckan är framme, eller jackan inte är knäppt, eller vantarna är blöta när man hämtar