Ni som flaskmatade från dag 1, ge mig råd!
vi flaskmatade från dag 2 men det är ju typ från början =)
över lag fick vi inget konstigt bemötande från personalen på bb men jag tyckte det kunde vara lite jobbigt när det kom ny personal som fick fråga hela tiden. fast det berodde nog mer på att jag hade försökt amma men det funkade inte så jag kände mig som en dålig mamma. Jag kommer inte att amma med nästa barn och kommer inte bry mig om någon kommenterar.
vår dotter har tagit flaskan utan problem hela tiden. dock fick hon lite ont i magen. dels pga förstoppning och dels pga gaser. Hon får droppar för gaserna och semper bifidus ersättning (finns på apoteket) för förstoppningen. bifidusen får man testa sen fram lite med hur mycket man behöver. nu har vi landat på två skopor per dag. den går att blanda med den "vanliga" ersättningen.
vi tycker att det känns bra att koka vattnet innan hon får det. vi har en termos med varmt vatten och en termos med kokat kallt vatten. så blandar vi det så det blir lagom temperatur för henne att äta. pulvret har vi redan hällt i flaskan (väldigt smidigt när man är iväg).
lycka till!