Inlägg från: FinastE2010 |Visa alla inlägg
  • FinastE2010

Ni som flaskmatade från dag 1, ge mig råd!

1. Vissa försökte ge mig dåligt samvete (men de var folk i min närhet som hade amningshysteri) men de på bb och förlossningen sa inget alls om det. Skrev det i mitt förlossningsbrev som jag tog med.

2. Fick tabletter ca 6 tim efetr förlossningen och märkte inte av några problem. Hade mjölk kvar ett bra tag men det försvann ju av sig självt med tiden

3. Inga problem alls med flaskan, funkade hur bra spm helst!

5. Ett tips jag skulle säga är att det är bra med t.ex. dr browns flaskor som gör de inte sväljer lika mkt luft etc (har ag använt sen dag 1) MEN iom att jag använt endast de flaskorna så klarar han inte av andra nappflaskor med anatomiska nappar. Och de flesta nappflaskorna (ch vanliga nappar) är u anatomiskt formade. Kanske har funkat bra för andra men hade jag fått "göra om" det så hade jag använt mig av olika sorters flaskor. Nu kanske inte alla bebisar är så såklart men så har min funkat. :)

• FinastE2010

Ja o ha många flaskor! Min son smååt mkt. Vi hade ca 6-7 nappflaskor men skulle jag få ett till barn o inte amma skulle jag köpa minst 9. :P Jobbigt med allt diskande stup i kvarten..

Svar på tråden Ni som flaskmatade från dag 1, ge mig råd!