• Eliana

Bäst i test- vinterskor?Vilka e dom iår?Ullstrumpa el bomulls-strumpa?

Hej.

Enligt google är Ecco-stöveln den bäst i test-vintersko den som fått bäst betyg. 
    Funderar på att köpa den, 800 kr kostar den. Idag har min flicka Viking, men fryser i dom.
    Är det någon som har köpt dessa Ecco-vinterstövlar ?  Som kan jämföra med Viking Gortex ?
    I sina stövlar har min flicka haft en tunn 100 % bomulls-strumpa, men är kall som bara den och idag frös hon och grät.
    Hann köpa ull-sockor innan affären hann stänga.
    Vad tror ni,  ska jag köpa Ecco skor.    Eller chansa och låta henne gå med ullsockor i sina Viking-skor.

• Svar på tråden Bäst i test- vinterskor?Vilka e dom iår?Ullstrumpa el bomulls-strumpa?
  • Eliana
    sara1981 skrev 2010-11-27 14:42:28 följande:
    Stadium har också ullstrumpor. :)
    TACK alla vänliga och hjälpsamma
  • Hej och Hopp

Menar ni alltså att man blir kallare av att ha en vanlig strumpa under ullstrumpan - att det är bättre med ett lager än två om det är "fel" material i det ena?

Jag har satt på min dotter 2 strumpor och tycker attt tårna varit lite kalla ibland när hon haft det i sina superfit-kängor.
    Ska kanske testa att ta av ett lager då - eller sätta på två lager ullstrumpor

• Primrose

Min son har Kamik vinterkängor och de verkar jättebra (vet ej om de var med i Vi Föräldrars test), han har inte frusit hittils (-9 i dag). Han har tunna ullstrumpor från PoP i dem.

• Bettiz
    Hej och Hopp skrev 2010-11-27 23:14:11 följande:
    Menar ni alltså att man blir kallare av att ha en vanlig strumpa under ullstrumpan - att det är bättre med ett lager än två om det är "fel" material i det ena?

Jag har satt på min dotter 2 strumpor och tycker attt tårna varit lite kalla ibland när hon haft det i sina superfit-kängor.
    Ska kanske testa att ta av ett lager då - eller sätta på två lager ullstrumpor
    Japp, endast ull är det bästa! Bomull blir lätt blött och kallt. Egentligen ska man inte ha bomullsunderkläder heller om man ska vara ute länge, utan man ska ha ullunderställ.
  • Sessilou

oki...ska kika lite överallt efter ullstrumpor. Såg att PoP hade, men tyckte det var sjukt dyrt med en hundring för ett par strumpor. Inte klokt.

Less is more=)
  • Primrose
    Sessilou skrev 2010-11-29 21:44:09 följande:
    oki...ska kika lite överallt efter ullstrumpor. Såg att PoP hade, men tyckte det var sjukt dyrt med en hundring för ett par strumpor. Inte klokt.
    Jo, men det är  bra kvalitet.
  • Eliana

Ja hemskt dyrt är det.  var i veckan och köpte 90% ull -strumpor från Naturkompaniet  ca 175 kr   och ett par 100% ull-strumpa på Intersport 70 kr . Och Viking Play Gortex barnsko 700 kr. Så nu ska hon förhoppningsvis inte frysa om sina små söta fötter )

• flingan79

Har du kollat på Kavats skor med ull foder och sula supervarma och goa. Jag hittade bra ullstumpor på åhlens, ica maxi samt stadium :)

• isvinter

Har ett par superfit till dottern, men ska nu köpa ett par andra. Hon har varit kall om fötterna varje gång jag tagit av vinterskor/stövlarna, känns ju såklart inget bra.

• Suri

Tipsar om att Coop säljer jättebra ullstrumpor för 49kr, både tunna och tjocka, märke "La Motte" ( tror jag det hette). Både jag och sonen har. De har också ekologisk ull-bomulls underställ som jag nu har köpt för att testa. Sonen var varm på förskolan, bra kvalité och pris. Märke "friends". 99kr per del och verkar minst lika bra som de andra märkesunderställen vi har. Pop och Joha.

Svar på tråden Bäst i test- vinterskor?Vilka e dom iår?Ullstrumpa el bomulls-strumpa?