• Bullen11

Rosa på pappret...

Fick rosa på pappret när jag torkade mig igårkväll hela kvällen! Hjärtat stannade och vi blev så klart jätteoroliga!! Dock har det inte varit något under natten eller nu på morgonen. Och det var ju rosa/brunt inte direkt rött och blodfärgat...

Någon som varit med om detta och att det sedan slutat i missfall??

Någon som varit med om detta men att allt gått bra??

Man är ju så nojig över allt, men nu känns det som vi har rätt att vara nojiga....
    Detta är min första graviditet, är 24 år och i v.8 om jag räknat rätt (kan kanske vara v.7 också).
    Berätta gärna om era erfarenheter!!
    Tänkte försöka komma fram till Carolina mottagningen här i Uppsala för att boka ett tidigt VUL... 

• Svar på tråden Rosa på pappret...
  • elice34

Hejsan!
    Jag fick oxå rosa på papperet förra året, som sedan blev forsande rött och dessvärre ett missfall!
    Men det behöver inte betyda det, skulle nog avakta och se!
    Hoppas det inte blir det för dig!
    Håller tummen för dig! 

• TheMother

Jag blödde lite i vecka 7. Ringde Kvinnomottagningen och tjatade till mig en tid för kontroll. Egentligen brukade de dock ej kolla upp efter en liten sa hon, det gör de först om man blöder lika mycket som man gör under mens eller det är efter vecka 12.
    Det är normalt att blöda lite i början av graviditeten alltså, så du behöver nog inte vara orolig.

• WAAC

När jag var gravid med min dotter så fick jag lite blödningar i början, hon står här brevid och fyller 3 i januari!

• Bullen11
    MammaSandra1989 skrev 2010-11-25 06:44:50 följande:
    Jag fick så i vecka 7, varade i ungefär 2 veckor, jag fick inget på natten men när jag gick ut med hunden kom det en hel del och under dagarna. Det slutade bra, är i vecka 26 idag :)
    Åh vad skönt att höra! Grattis får man väl lov att säga :) Verkar som om det är ganska vanligt ändå... får jag inget nu under dagen kan jag nog känna mig lite lugnare... Gjorde du tidigt vul då? Var det någon gång blodfärgat för dig eller var det "bara" rosa på pappret hela tiden?
  • Bullen11
    elice34 skrev 2010-11-25 06:44:56 följande:
    Hejsan!
    Jag fick oxå rosa på papperet förra året, som sedan blev forsande rött och dessvärre ett missfall!
    Men det behöver inte betyda det, skulle nog avakta och se!
    Hoppas det inte blir det för dig!
    Håller tummen för dig! 
    Beklagar missfallet! Så länge det inte kommer mer som verkligen ser ut som blod och rikligare, kanske jag kan vara lugn.... men självklart är det ju ett orosmoment!
  • Bullen11
    TheMother skrev 2010-11-25 06:46:39 följande:
    Jag blödde lite i vecka 7. Ringde Kvinnomottagningen och tjatade till mig en tid för kontroll. Egentligen brukade de dock ej kolla upp efter en liten sa hon, det gör de först om man blöder lika mycket som man gör under mens eller det är efter vecka 12.
    Det är normalt att blöda lite i början av graviditeten alltså, så du behöver nog inte vara orolig.
    Jo de är väldigt håra här i Uppsala har jag hört, men Carolina mottagningen är privat och skall tydligen ta emot alla som ringer oavsett om det handlar om oro efter en liten blödning eller bara nyfikenhet. Man får ju betala en liten summa (typ 260:- tror jag) men det är det ju lätt värt i ett sådant här läge!
  • Bullen11
    WAAC skrev 2010-11-25 06:46:46 följande:
    När jag var gravid med min dotter så fick jag lite blödningar i början, hon står här brevid och fyller 3 i januari!
    Vad skönt att höra! Hur var dina blödningar då? Gjorde du tidigt vul?
  • MammaSandra1989
    Bullen11 skrev 2010-11-25 06:47:41 följande:
    Åh vad skönt att höra! Grattis får man väl lov att säga :) Verkar som om det är ganska vanligt ändå... får jag inget nu under dagen kan jag nog känna mig lite lugnare... Gjorde du tidigt vul då? Var det någon gång blodfärgat för dig eller var det "bara" rosa på pappret hela tiden?
    Tack :) Jag gjorde ett tidigt vul för jag var säker på att det var på väg att bli missfall, jag hade blodfärgat någon dag och sedan skiftade det i brunt och rött ett tag och ibland var det rosa. Ett tag använde jag binda för att det kom så mycket några dagar.
  • Nosan83

Hej jag hade blod på mitt papper på kvällen med då jag var i v 6-7 sen rann det även blod i trosorna blev jätterädd. Åkte till gyn men var fortfarande gravid....blödde ännu mer sn på den kvällen och så höll det på i ca en vecka men nu ligger min dotter här å är en frisk 4 månaders Så det behöver absolut inte vara nånting.

Grattis till garaviditeten och lycka till

Svar på tråden Rosa på pappret...