• Bullen11

Rosa på pappret...

Fick rosa på pappret när jag torkade mig igårkväll hela kvällen! Hjärtat stannade och vi blev så klart jätteoroliga!! Dock har det inte varit något under natten eller nu på morgonen. Och det var ju rosa/brunt inte direkt rött och blodfärgat...

Någon som varit med om detta och att det sedan slutat i missfall??

Någon som varit med om detta men att allt gått bra??

Man är ju så nojig över allt, men nu känns det som vi har rätt att vara nojiga....
    Detta är min första graviditet, är 24 år och i v.8 om jag räknat rätt (kan kanske vara v.7 också).
    Berätta gärna om era erfarenheter!!
    Tänkte försöka komma fram till Carolina mottagningen här i Uppsala för att boka ett tidigt VUL... 

• Svar på tråden Rosa på pappret...
  • Bullen11
    Nosan83 skrev 2010-11-25 06:57:43 följande:
    Hej jag hade blod på mitt papper på kvällen med då jag var i v 6-7 sen rann det även blod i trosorna blev jätterädd. Åkte till gyn men var fortfarande gravid....blödde ännu mer sn på den kvällen och så höll det på i ca en vecka men nu ligger min dotter här å är en frisk 4 månaders Så det behöver absolut inte vara nånting.

Grattis till garaviditeten och lycka till
    Åh vad skönt att höra! Kunde de se vad som orsakade blödningen?

Tack för att ni lugnar mig lite =) 
  • WAAC
    Bullen11 skrev 2010-11-25 06:50:31 följande:
    Vad skönt att höra! Hur var dina blödningar då? Gjorde du tidigt vul?
    Jag hade rosa/bruna, inget färskt blod. Jag tror de kollade runt vecka 8 och då såg allt bra ut!
  • Nosan83

Nej dom kunde inte se nåt fel...men läkaren sa att det kan vara så att det ligger gammalt blod bakom livmodern som kommer ut eller nåt i den stilen minns inte hundra vad han sa men det kunde även vara så att jag hade väldigt känsliga blodkärl. Men han hade ingen 100 procentig förklaring. Tydligen händer det rätt många utan att det är nåt farligt.

Men förstår dig när du blir orolig...jag blev helt kall och såå ledsen när jag först såg blodet...usch.
    Hoppas allt går som det ska för er

• mmmiikaela

just runt vecka 7 (7+..) är det otroligt vanligt med små blödningar, rosa, brunt, rött. jag hade så min förra graviditet, skulle precis gå in i vecka 8, det var brunt. men de va ingen fara alls. hade inga problem senare med blödningar heller, Nu har jag en son på snart två år :)

son född 09, pyret i magen beräknad 30/6-11 :)
  • Trasseltroll

Jag började blöda runt vecka 8 också (tror jag att det var) och det höll på från och till i två veckor tror jag...ljusrosa precis som för dig men även riktigt blod emellanåt. Fick göra ett vul och det visade sig att jag hade en lättblödande livmodertapp! Vanligt enligt den läkaren! Det höll sen på från och till hela graviditetena och jag fick en liten flicka för 5 veckor sedan:) Hoppas allt går bra för dig! Jag håller tummarna!

• Ashley

Hej!
    Mitt tips till dig är att om du vill göra ett VUL så ring till carolinamottagningeen på en gång. De har jätte lång vänte tid. Jag fick tid mer än en vecka efter att jag ringde och då var det endast för de hade haft en avbokning som jag kunde komma så snart.
    Hoppas allt går bra för dig och att blödningarna är helt normala.  

• Bullen11

Tack igen för alla peppande kommentarer! Verkar ju som sagt som att det är ganska vanligt. 

Har inte haft någonting alls idag, vilket känns superskönt!! Hoppas att det stannar så.  
    Försökte ringa till Carolinamottagningen idag men kom till automatisk telefonsvarare som sa att de är tillbaka på måndag.... så himla typiskt!! Men ska ringa då tänkte jag, även om det inte skulle komma mer blod vore det skönt med en tidig koll för att veta att allt är som det ska.

Är det förresten vanligt att ett missfall börjar med lite rosa en dag, sen ingenting några dagar för att sedan därefter komma? 

• Nosan83

Hej hur har det gått för dig? Fick du nån tid för att kolla?

• Bullen11

Det har gått bra! Än så länge iaf :)

Har fått tid för VUL nästa tisdag, 7/12 en vecka efter att jag ringde :) Känner mig lite lugnare nu, har lite rosa/brunt i trosskyddet ibland men fortfarande inget RIKTIGT blod, klumpar eller kraftiga magsmärtor.

Nu hoppas jag att allt ser bra ut på VUL nästa vecka, först då kan jag pusta ut känner jag. Kommer säkert vara toknervös precis innan! Dagen innan VUL är det inskrivningssamtal på MVC också, mycket att se fram emot nästa vecka alltså! 

• Nosan83

Skönt att det verkar vara oki då ju Ja jag var super nervös innan mitt vul när jag blödde var så bombsäker på att det var missfall....men icke

Tror att det nog ser fint ut för dig med....men förstår din oro.

Lycka till nu och skriv gärna hur det går efter nästa vecka..

Svar på tråden Rosa på pappret...