• Emmagumsan

Är det vanligt med nysningar under graviditeten?

Känns som att jag nyser konstant. Minst 20 gånger om dagen. Man känner sig helt väck och förstörd efter en "attack". Är i vecka 15 imorgon och det har hållt på sedan jag blev gravid. Är det vanligt? Tänkte först det var graviditetssymptom. Men det hänger ju kvar.

• Svar på tråden Är det vanligt med nysningar under graviditeten?
  • 2becomes3

Jag nyser också konstant, hela dagarna.. Har liksom du hållt på sedan tidigt i graviditeten och har nu gått 21 veckor. Ingen aning om det är vanligt men jag lider iaf med dig...

• Miloxan

OH JA! Nyser säkert 20 gånger på raken....fler gånger per dag! Förut när jag varit gravid så var första graviditetsteckent nysningar :) men denn agånger håller det i sig och bara blivit sämre....

• Opsis

Samma här...  men mest på eftermiddagen/kvällen.... är även täppt i näsan kvällstid... hm..?

• Ambivalencia

Hahaha! Jag tänkte inte ens på att det kunde bero på graviditeten. Jag är i v.28 och börjar nysa så fort jag kliver upp på morgon, sen blir det några gånger till och så håller det på varje dag. :-P

• Crazymadde

haha så skönt att jag inte är ensam :) mina nysningar är så  fruktansvärt kraftiga.. undra om de håller i sig och isf hur många gånger man kommer kissa ner sig i slutet av grav :P

• Miloxan
    Crazymadde skrev 2010-11-25 20:53:19 följande:
    haha så skönt att jag inte är ensam :) mina nysningar är så  fruktansvärt kraftiga.. undra om de håller i sig och isf hur många gånger man kommer kissa ner sig i slutet av grav :P
    Hahaha...bara att skaffa stor handväska och packa extra kläder :)
  • Tingli

jag nyser också..haha. och täppt i näsan är jag ständigt, fast inte på ett snorigt sätt.
    läste att nysningarna och täppthet berodde på slemhinnorna i näsan.

BANANAHAMOCK
  • hoopie

Jag har också nyst ändå sen jag blev gravid! Är nu i v 12.. Började fundera förut om detta var ett okänt gravsymtom, vilket det verkar vara. Hade aldrig hört talas om det fören jag sökte på google då jag började nysa hela tiden! hihi

• Emmagumsan

Hoopi: samma här, googlade lite jag med, men såg ingen som beskriver dom som så rejäla som jag känner och att man blir helt väck efter en attack haha. Dom undrar på jobbet om jag har allergi vilket jag inte har. Dom vet inget än ^^

Svar på tråden Är det vanligt med nysningar under graviditeten?