• lady in red

Skriva text på canvas tavla,hur gör man det snyggt??

Vill börja göra lite shabby-chic inspirerande tavlor i canvas.
    Vill måla tavlan vit och sen skriva text el citat på.
    Dom flesta som jag sett verkar skriva med nån mall el? El ska man skriva för hand?
    Vill ju att det blir snyggt,så man kanske så småningom kan sälja tavlor också.
    Nån som vet hur man gör? Dela gärna av dig med råd .

• Svar på tråden Skriva text på canvas tavla,hur gör man det snyggt??
  • Pickeli

Vill också veta!! :D Och var isåfall finns dessa ljuvliga mallar till ett ok pris?

Google it!
  • RiNan

Någon måste ju ha svar på detta! Har googlat och hittar inte så mycket. Jag letar efter pennan som man kan skriva på akryl med, som håller. Men detta är superintressant det med.

Jag målar en del och skriver text med stämplar. Men i de tavlorna du menar så är det ju oftast skrivstil etc och det får man nog inte till så fint med bokstavsstämplar...

• Pickeli

Det känns som det är någon typ av schabloner som behövs för att få det snyggt.. Ingen som vet? :)

Google it!
  • Pallas

Jag skulle rekommendera schabloner och duttsvamp. Det finns spraylim man kan använda till schablonerna för att få dem att ligga still medan man duttar.

• Pickeli
    Pallas skrev 2010-11-26 07:50:11 följande:
    Jag skulle rekommendera schabloner och duttsvamp. Det finns spraylim man kan använda till schablonerna för att få dem att ligga still medan man duttar.
    har du något tips om var man hittar fina schabloner till bra pris?
    Google it!
  • Pallas

Jag brukar göra mina själv, men det kräver mycket tid och pyssel, en vass skalpell samt en stadig hand. Jag har inte sett några till vettiga priser (de brukar ligga på 4-800 kr om det är en hel mening), det är därför jag gör dem själv.

• Pickeli
    Pallas skrev 2010-11-26 07:59:52 följande:
    Jag brukar göra mina själv, men det kräver mycket tid och pyssel, en vass skalpell samt en stadig hand. Jag har inte sett några till vettiga priser (de brukar ligga på 4-800 kr om det är en hel mening), det är därför jag gör dem själv.
    Jag har lika långt tålamod som ett hungrigt barn så det är nog inget för mig mao
    Google it!
  • lady in red
    Pallas skrev 2010-11-26 08:12:07 följande:
    Här kunde man tydligen beställa egna texter som schabloner och det var inte dyrt: idetext.nu
    Tack för tipset. Men tror texten är lite för stor att rymmas på en sån canvas tavla som jag tänkt göra.Hade velat ha mindre text än 5 cm hög som var det minsta där. Var får man tag på sån mindre färdig text tro??
  • Mamsis

Skriv ut från datorn på overhead'papper' och antingen skär ut till en schablon eller låna en overhead och rita av på tavlan. Blir ju lite bök om tavlan inte är så stor men det går.

ELLER, så skriver man ut texten på vanligt papper och använder kalkerpapper och skriver i konturerna och sen fyller man i med färg av ngt slag.

Svar på tråden Skriva text på canvas tavla,hur gör man det snyggt??