• Anonym

Någon som haft "sjukdomskänsla" i tidig gravidiet?

Mår väldigt konstigt, och är så extremt trött. Sover jätte mycket.Somna 18 igår kväll, vakna vid 22, och somna om sen inför natten, steg upp runt 12 idag, och är fortfarande trött. Haft stickande känsla nertill i magen, och kissar väldigt mycket. Känns även lite som sjukdomskänsla i kroppen. Kan ju vara så att jag är på G att bli dålig, men känner endå att det inte är något som vill bryta ut, går bara o mår allmänt konstigt om dagarna.

Någon som känt så och varit gravid?

• Svar på tråden Någon som haft "sjukdomskänsla" i tidig gravidiet?
  • SamsonS

Jag har känt mig jättefrusen de senaste dagarna, och jättetrött :) Tror att det är helt normalt att känna såGlad

• Anonym

Det är det säkert :) Typiskt höstmående ju! Bara att det kommit nu strax innan mensen, och som många andra, letar man symtom, och min nyfikenhet va just om man kan ha sjukdomskänsla i samband med graviditet =)
    Känner ju av annat också, såsom kissnödighet, ömma bröstvårtor m.m.

• SamsonS

Glömde kanske säga att jag är i v 8 nu, så jag menade att det är nog helt normalt att känna så om man är gravid Glad

• Anonym

Extremt typiska gravid symptom men kanske lite väl tidigt om det är innan BIM

• Anonym

Jaså, haha =) Lite svårt att uppfatta på vilket sätt du menade. Men vad kul, grattis till din graviditet =)
    Vad hade du mer för tidiga symtom?

• Stormflicka

Hej!
    Jag fick bihåleinflammation och var väldigt hängig i samma veva som jag plussade.. tror verkligen det har med graviditeten att göra för har aldrig haft bihåleinfl. tidigare. Kände mig lätt febrig och trött. Tydligen kan immunförsvaret påverkas lite av graviditet så det är rimligt.
    Så visst kan det vara ett grav-tecken =)
    Lycka till!

• SamsonS

Tack Glad
    var lite otydlig, sorry :P

Jag fick molvärk och huvudvärk ca 2 dagar efter ÄL. Testade på BIM-1 men inget plus. Testade ungefär varannan-var tredje dag i ca 1½ vecka men inget plus, så jag struntade i det, men fick ändå ingen mens och blev mer och mer öm i brösten. Hade inte tänkt att testa igen eftersom att jag var säker på att mensen skulle komma när som (har haft lite krångel innan, så för mig inget konstigt om den hade varit sen), men hade några tester kvar hemma, så på BIM+18 fick jag för mig att testa igen och fick då ett riktigt starkt plus Glad
    Nu är jag lätt ilamående nästan hela tiden,frusen och jättetrött.

• Anonym

Men oj vad jobbigt, snacka om att bli frustrerad. Skönt att det va ett  + som kom iallafall istället för mensen

Jag brukar ha ont i brösten innan mens, men har inte det nu. Får se om mensen väljer att dyka upp efter helgen.

• Anonym

Jag trodde jag var sjuk precis efter "befruktningen". Trött så ini h-lvete, frös, hade liiite feber etc.

Svar på tråden Någon som haft "sjukdomskänsla" i tidig gravidiet?