• Anonym (Snoken)

Han luktar illa!

Jag vet inte varför jag skriver om det här, för jag antar att det inte finns någonting att göra åt problemet. Väldigt jobbigt känns det också.
    Kanske vill jag bara få stöd...

Min kära man har börjat lukta så illa!
    Det är inte så att han är skitaktig eller så. Han duschar dagligen och byter kläder, men både hans andedräkt och kroppsodör gör att jag inte vet var jag ska ta vägen.
    Jag antar att det är åldern, för han har verkligen börjat lukta GUBBE.
    Jag vill ogärna krypa nära honom när vi sover, jag håller andan när vi pussas och att kyssas är det inte tal om. Det skulle jag aldrig klara av.
    Och inget kan jag säga heller! Det är ju inte så att han rår för det här. Men jag och min känsliga näsa mår illa.

Vad fasen gör man?!!?

• Svar på tråden Han luktar illa!
  • Anonym (hmm)

min första tanke.. då jag oxå har känslig näsa.. kan de va så att han är sjuk?
    Man kan ju lukta konstigt då.

Känner på engång när mitt barn är sjuk genom att lukta på han, fast då pratar vi om feber bara..

Har han vart hos tandläkaren på ett tag kankse har hål o de kan lukta..

• Diablo

Min sambo kan också lukta illa, speciellt när han arbetar, det är något han tar i på dagarna som luktar.
    Men jag tycker att du ska säga något, be honom gå till doktorn, det är inte normalt att lukta illa om man mår bra! Det kanske finns något ni kan göra åt problemet, bättre att säga som det är och få hjälp än att tiga och låta honom lukta!

Har man tur behöver man inget vett!
  • Pickeli

Kan det vara så att han äter några mediciner eller börjat med några nya dieter eller kosttilskott eller dyl? Elelr kan det vara så att du är gravid och börjat känna hans dofter på ett annorlunda sätt?

Be honom använda tandtråd och munskölj dagligen så kanske det hjälper?

Google it!
  • snorkan

Om det hade gällt mig så hade jag verkligen viljat veta om jag luktade illa, jag tycker att du ska prata med honom, för även om han blivit "gubbe" så behöver man ju inte lukta som en.

det beror ju på ngt, kan vara så att han behöver uppsöka läkare/ tandläkare.....men som sagt prata med honom, både för din och hans skull 

• Anonym (Snoken)
    Anonym (hmm) skrev 2010-11-25 15:51:30 följande:
    min första tanke.. då jag oxå har känslig näsa.. kan de va så att han är sjuk?
    Man kan ju lukta konstigt då.

Känner på engång när mitt barn är sjuk genom att lukta på han, fast då pratar vi om feber bara..

Har han vart hos tandläkaren på ett tag kankse har hål o de kan lukta..
    Nej, han har luktat så länge, så sjuk är han inte. Han luktar gubbe bara.
    Och tandläkaren var han till nyligen.
  • Anonym (Snoken)
    Pickeli skrev 2010-11-25 15:54:41 följande:
    Kan det vara så att han äter några mediciner eller börjat med några nya dieter eller kosttilskott eller dyl? Elelr kan det vara så att du är gravid och börjat känna hans dofter på ett annorlunda sätt?

Be honom använda tandtråd och munskölj dagligen så kanske det hjälper?
    Ingenting.
    Är inte gravid.
    Han använder tandstickor dagligen och munskölj ibland. Tror inte det blir ett dugg bättre av det.
  • snorkan
    Anonym (Snoken) skrev 2010-11-25 16:06:38 följande:
    Nej, han har luktat så länge, så sjuk är han inte. Han luktar gubbe bara.
    Och tandläkaren var han till nyligen.
    Har han varit till läkare nyligen då?

Jag menar att om han nämner vad du tycker till läkaren så kanske dom kollar upp.

• Anonym (Snoken)
    snorkan skrev 2010-11-25 16:31:28 följande:
    Har han varit till läkare nyligen då? 
    Ja, det också. Frisk som en nötkärna - men luktar som sin far.
  • Anonym

Be honom byta schampoo. Tungskrapa, tandtråd och SB12 fixar andedräkten.

Svar på tråden Han luktar illa!