Bebisen ligger lågt - finns det något som jag kan/bör göra!?
Jag ar gravid i v28 med mitt andara barn och bar det otroligt lagt. Valdigt annorlunda mot min forstafodda som satt pa mer 'normal' hojd! Vet ju att det har med svaga magmuskler, tidigare graviditet osv att gora. Ar dessutom ganska saker pa att h*n ligger i satesbjudning for tillfallet eftersom all rorelse ar nere vid bikinilinjen (vilket ju betyder att jag maste saga nej nar folk fragar om de kan fa kanna pa sparkar, ha ha).Men det ar fruktansvart obekvamt/obehagligt att bara sa har lagt. Standigt tryck, obekvamt att sitta, superont i svanskotan och konstant kissnodig. Jag har nu nagra fragor till er erfarna:
- Kan lag mage/rorelse vid bikinilinjen tyda pa att barnet precis som jag misstanker ligger i satesbjudning?
- Om barnet skulle vanda pa sig ar det da troligt att de obekvama symptomen kan latta? Ar det nagon som har lyckats fa barnet att vanda sig genom olika ovnignar/stretches?
- Ar det storre risk att barn som bars lagt fods tidigt? Min dotter foddes i v36 trots att hon hela tiden lag hogt, sa jag gar runt och oroar mig for att det okade trycket pa livmodertappen kommer gora att 2;an kommer annu tidigare. Gar ju liksom runt och kanner det som att barnet ska 'trilla ut'!
tacksam for era svar/erfarenheter!