• Linda1976

Hur länge håller hemgjort godis?

Ja som frågan lyder. Då tänker jag på tryffel (som innehåller både vispgrädde och smör), knäck, ischoklad (70%ig samt eko-kokosfett m smak), Leilas Rocky Road, samt jordnötsgodis med bla jordnötssmör....

Anyone?

Antar att man ska förvara allt i kylen? 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Svar på tråden Hur länge håller hemgjort godis?
  • Linda1976

Även om det är vispgrädde och smör i tryfflarna? 

1 månad i kylen? 

• Lena
    Linda1976 skrev 2010-11-26 10:26:08 följande:
    Även om det är vispgrädde och smör i tryfflarna? 

1 månad i kylen? 
    I kylen :)

Är fettet tilllagat som i knäck kan det hålla i flera månader.

Jag hade börjat med godiset med lägst fett innehåll och arbetat mig uppåt närmare jul.
  • Linda1976

Tänkte inte dra igång förrän efter Lucia, men eftersom jag har dålig koll måste jag  fråga

• Linda1976

...och TACK förresten

• Halkatla

Är du osäker kan du ju slänga in godiset i frysen också. Hos oss brukar det få stå i en burk ute på altanen tills det är dags att börja äta av det.

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • Fröken85

Vad sugen jag blev på att sätta igång med julbak och godis. Har dock ett stort projekt som ska göras först, frysen måste tömmas och frostas av. Känns ju sådär lönt att baka lussekatter och så får de inte plats i frysen.

Men nu tror jag det blir frysen ikväll, lussekatter imorgon och pepparkaksbak med dottern på första advent. Underbart!!

• Linda1976
    Halkatla skrev 2010-11-26 10:31:49 följande:
    Är du osäker kan du ju slänga in godiset i frysen också. Hos oss brukar det få stå i en burk ute på altanen tills det är dags att börja äta av det.
    Det är just det - fryshelvetet är sönder. Vi skulle fått lev förra veckan (redan då hade vi väntat i 6 v!!), men då fick vi besked om v 50!! 

Så idag ska jag åka till OnOff och personligen TOTALKLAGA och kräva kompensation. Fatta matkostnader med nästan 3 mån utan frys!! 
  • Linda1976

... och jag vill kunna frysa in lussekatter, köttbullar osv...

VET ni förresten vad färsk kycklingfilé kostar!!

JAG HATAR OnOff. 

• Halkatla
    Linda1976 skrev 2010-11-26 10:34:52 följande:
    ... och jag vill kunna frysa in lussekatter, köttbullar osv...

VET ni förresten vad färsk kycklingfilé kostar!!

JAG HATAR OnOff. 
    Men du kan ju köpa fryst kycklingfilé och låta den tina när du kommer hem. Bara för att du inte har frys hemma så behöver det ju inte innebära att du inte kan köpa sådant som ligger i frysdisken i butiken...
    Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • Linda1976
    Halkatla skrev 2010-11-26 11:28:40 följande:
    Men du kan ju köpa fryst kycklingfilé och låta den tina när du kommer hem. Bara för att du inte har frys hemma så behöver det ju inte innebära att du inte kan köpa sådant som ligger i frysdisken i butiken...
    Men det är ju gigantiska paket med fryst kyckling! Vi är ju bara 2 (och vv min 5åring). Då får vi äta kyckling både lunch å middag i 4 dagar på raken
  • La Lola

Här är frysen fullproppad med älgkött så jag vet inte var jag ska stoppa det jag bakar...

I matkällaren iofs men....då äter jag nog upp allt innan jul. Skäms

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
Svar på tråden Hur länge håller hemgjort godis?