• Två små underverk

Gå på bio med 4-åring?? Någon som varit det?

Någon här som varit på bio med era 4-åringar? Hur gick det? Tyckte barnen det var roligt? orkade dom sitta hela filmen? Satt ni långt bak eller långt fram?
    Det är 5 rader i bio-sallongen, tänkte sätta oss längst bak i mitten, så kan vi ta med en kudde som hon kan sitta på om hon vill.
    Den här filmen är det: http://www.sf.se/filmer/film/16002743/Prinsessan-Lillifee

Hur gick det för er när ni var på bio första gången, vad såg ni?  

ღMamma till Natalie 061011 och Ted 090723ღ
  • Svar på tråden Gå på bio med 4-åring?? Någon som varit det?
  • Carisma95

Var på "Lilla spöket Laban" när äldsta sonen var 4 år. Han satt snällt still och skrattade gott åt när kungen blev så rädd för spöket att han tappade byxorna. 

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Heleri

Vi har varit flera gånger, sonen är nu 4½. Vi började med lite kortare filmer såsom Alfons och Laban. Nu senast såg vi Sammys äventyr och det gick bra. Första gångerna var han nästan mer intressserad av godiset han fick äta där *haha*. På bion vi går på har de sittdynor (i hårdplast) som man får låna mot 10 kr pant. Sonen tycker dock att de är hårda att sitta på så nästa gång tar vi nog med en kudde att lägga på den.

• knäppisen

Var på tingeling 3 med fyraåringen för ett par månader sen. Han satt och skrattade högt och tyckte det var jättetråkgit när filmen slutade efter ca 1 h och 20 min.

• Gladskit

Jag och min son (fyller fem i februari) har varit iväg tre gånger. Vi har nog suttit ganska långt bak i salongen, annars tycker jag man kommer för långt ner och får sitta och titta upp.
    Nu senast såg vi "Sammys äventyr" i 3D om en lite sköldpadda, och den tyckte vi om båda två.
    Han har inga problem alls med att sitta stilla utan tycker att det är jätteroligt!
    Det är kul när ens barn börjar bli så stora så att man kan ta med dem på såna här saker, det är som ett stort äventyr varje gång.

• ploten

Vi har varit på SF:s knattebio flera gånger med vår kille, som snart är 3,5 år. De filmerna brukar vara 40 min, och det funkar hur bra som helst. Kuddar att sitta på brukar finnas på bion. Vi föräldrar har ibland passat på att slumra in...

• tahira

Vi har varit flera gånger. Börjad när sonen var nyss fyllda fyra med Spöket Laban och Farlig Midsommar. Nu när han är 4,5 har vi sett How To Train Your Dragon också. Det gick bra, men på ett ställe blev det läskigt och han fick sitta i min famn.

• trasslig

Jag har gått på bio med min dotter från att hon var 2 ½, det har alltid gått jättebra. Förra året så såg vi Prinsessan och grodan, en lång film alltså, på bio. Och hon satt helt som ett tänt ljus och bara stirrade..

Nu går det fortfarande lika bra, hon får sina popcorn och lilla Mer-tetra och sitter helt still och tittar :)

Felicia maj -07, BF Bebis i magen 29/5 2010
  • Bumbi6666

Har varit med vår 3 åriga son på Sammys äventyr ca 1,30 lång. Det gick jätte bra Sittdyna finns att låna på bion...

♥♥♥♥ Elias är mitt allt ♥♥♥♥
  • Vila

Vi började gå på bio med våra när de var runt tre och det gick och går jättebra.

• Tygtiiger

O ja, jag tror sonen var tre första gången. Titta efter kortfilmer! SF brukar ha särskilda barnföreställningar vissa helger, då kör de tre tecknade kortfilmer, eller Lilla Spöket Laban som är fem - sex korta labanfilmer - det är mycket lättare än en lång film.

Pettson och findus och liknande långa filmer har vi börjat med runt fem år och även då kan det vara knepigt ibland, särskilt om det är otäckt.

(Ett annat plus med barnföreställningarna är att det brukar vara fullt med förskolebarn som kommenterar filmen och gapskrattar åt vissa saker, det är jätteroligt.)

Krupke, we've got problems of our own!
  • mrshannah

Japp har gått bra med båda barnen.
    Vi har sett "lilla spöket laban", "Nicke Nyfiken"; "Shrek", "Toy story" och tror någon mer.
    Har gått jättebra vid 4års ålder. De har fått popcorn och dricka, en riktig hit :)

(det brukar finnas sitsar att låna mot pant som barnen kan sitta på)

• solstrålen8

Vår dotter är tre och vi såg Mumintrollet på kometjakt för någon vecka sen. Gick mycket bra....hon tyckte det var så mysigt....

• Anamia

Var på både Shrek och ToyStory3 med min 3 åring och det går hur bra som helst. Rekomenderar dock inte 3D versionen. Glasögonen man lånar är enbart i vuxenstorlek så de trillar bara ner. Ta med kudde!

• pusselbitar

Vår son på snart 4 har varit på bio några gånger och det går hur bra som helst. Men då har vi ju vetat sen innan att han faktiskt har tålamod att orka sitta ner och titta på en film. Senast hade vi med lillebror 1,5 år också. Då såg vi Vem-filmen, filmatiseringen av alla Vem-böcker. Det gick ganska bra men mycket tack vare att vem-böckerna är minsta killens favoritböcker och att biosalongen hade bord som gick att fälla upp framför sig där han kunde ha sina popcorn och dricka.

• Flickanx2

Var på Spöket Laban för en tid sedan. Min lille son är 4. Och den var alldeles lagom lång, typ en halvtimme el så. Skulle vilja se något liiite bättre på bio. Tyckte faktiskt att det var rätt dålig kvalitet på filmen, den verkade vara väldans gammal. Tekniken har ju kommit lite längre än när de spelade in denna filmen. Men, men...min lille son var ju nöjd och det var ju det som var meningen;)

128
  • Veeroo

Har vart på bio med min 3-åring och det funkade alldeles utmärkt, men det har vart filmer på max 1 timma, hon tycker det är superkul och spännande. Så med en 4-åring funkar det absolut!

• MissAdelaide

Var på Laban och Labolina med vår son som är en energisk kille. Han är 4 år och det gick jättebra men så fick han ju popcorn också. Men har för mig att den filmen bara var 45 min.

Lycka till

• goabarn77

Min tjej är bara 2 än... Men jag har ett kärt minne från när min då 4- åriga kompis son gick på bio med mig o mamman. Han tyckte det var jättekul o spännande. Enda problemet var att han inte lärt sig viska. Så när jag viskade något till honom så skrek han ut i salongen: Va saaaaaaaaa du?! En liten goding är han!

Svar på tråden Gå på bio med 4-åring?? Någon som varit det?