• Evanda

Myror i benen

Mina ben gör mig galen!!! *sliter sitt hår*
    Varje kväll, när jag bara vill sitta i soffan eller gå och lägga mig, då kommer benen på att de ska trilskas. Det pirrar och kryper i dem och de slappnar liksom inte av... Ibland får jag värsta stiss-anfallen och måste ut på en långpromenad för att kunna sova. Sjukast av allt är när det pirrar så mycket att de börjar rycka i dem!
    Någon annan som känner igen sig? Vad kan man göra, förutom att nervsnitta sig vid höfterna?!?
    Jag har gått in i v.24 och känner inte direkt för att jogga en sväng varje kväll innan jag somnar...

• Svar på tråden Myror i benen
  • Evanda

Det enda som hittills har hjälpt mig är promenader. Häromkvällen kom jag dock på att massage kanske kunde vara något. Min stackars sambo masserade rätt länge, men påstår att benen är hyperspända och att jag borde gå till en riktig massör. Väldigt dyrt...
    Nåja, massagen fungerade för kvällen men jag kan ju inte plåga honom med detta varje kväll!
    När jag ligger med mina ben i högläge blir de ännu värre!
    Håller med Smindy om att det hjälper att spänna dem. (Vem vill sitta och spänna benen konstant?!)
    Har ni rörliga eller stillasittande jobb på dagarna?

• Evanda

Jag äter flera bananer om dagen, men märker absolut ingen skillnad av det.
    Man kanske skulle prova en kalldusch på fötterna? Jag tussar ju jämt omkring i fårskinnstofflor, så fötterna kanske vill piggas upp lite?

Svar på tråden Myror i benen