Anonym (jag me) skrev 2010-11-28 23:45:19 följande:
Tack, va snäll du är. Känner mig ytterst tveksam, men vi får väl se.
Jag vågar egentligen inte heller. Har fortfarande inte hämtat mig från intervjun. Fast jag hade verkligen inget val ekonomiskt längre. Kan inte leva såhär. Hur klarar du dig utan inkomst? Det måste ju också vara väldigt jobbigt.
Jag tror du skulle våga trots allt. Man får försöka lura sig själv. Först sa jag till mig själv att jag inte skulle gå. Sedan att jag bara skulle åka dit och se hur det såg ut. Sedan att jag skulle gå in och kolla läget osv. Tillsist hade jag gjort intervjun. Kan tillägga att jag också sökt massa jobb utan att bli kallad, men så plötsligt hände det. Ge inte upp!
Vet inte om det hjälper dig, eller vilket slags jobb du fått. Men jag brukar tänka så här..Jag tittar på dom som jobbar i butiker, hos myndigheter man ringer osv. Jag brukar då inse att dom inte är perfekta. Dom gör fel, säger fel, är inte jättesnygga och perfekta. I dom lägena vet jag att jag inte är sämre, men när jag sitter hemma framför platsbaken och läser annonser känner jag mig chanslös. Jag har inget av det dom söker och klarar inte att låtsas det heller eftersom jag jämt får tunghäfta
Nej, jag klarar mig inte ekonomiskt, och kan inte heller fortsätta så här. Jag pluggar deltid, men mitt studiemedel håller på att ta slut. Jag har ingen erfarenhet av jobb man får utan utbildning heller, typ vårdbiträde eller städ. Har tänkt att dom intervjuerna kanske är enklare än intervjuerna för det jag pluggat till. Jag har i alla fall aldrig blivit kallad och nu börjar jag känna mig dum eftersom jag inte kan redovisa något fullt cv. Jag kommer att få ljuga vad luckorna är för något..