Inlägg från: Pluttesnuttan |Visa alla inlägg
  • Pluttesnuttan

Min tvååring fryser i hjäl! Hjälp!

Ledsen och orolig! Vad är det nu för fel på min son?! Vi har varit ute i pulka backet i dag igen. -2 grader... Alfons hade Ullunderställ, tjocktröja, fleece tröja +fleecebyxor+overall( didriksons), ecco vinterkängor,ullstrumpr, rånarluva, fuskpolo... Han började gnälla efter bara en timme och vi gick hem. När jag tog av honom kläderna upptäcker jag Vita förfrysningsfläckar i hela ansiktet och uppe på fötterna... hela han är kall! Hur kan han vara det med alla de lagerna? fattar ingeting! Ska vi inte kunna gå ut på hela vintern?

• Svar på tråden Min tvååring fryser i hjäl! Hjälp!
  • Pluttesnuttan

rånarluvan sitter inte för mun och näsa.. tar jag bort tjocktröjan börjar han skrika efter en kvart =(

• Pluttesnuttan

Jag har testat massa varianter. Lite under overallen, två lager och tre lager. Lika kasst vilket som. Nu har jag plockat bort overallen och kör på termobyxor och jacka med ullställ och fleece under. Rånarluvan e av ull och han har mössa utanpå. Har testat större skor nu oxå men det funkar ej.
    När vi kom in i dag så gick det en stund sedan blossade fötterna upp av nässelutslag. Resten av kroppen klarade sig. Antagligen är det då sk köldallergi... :( någon som har erfarenhet av det?
    Har beställt ett par kuoma skor... Hoppas de är bra. Tack alla för era bra svar :)

Svar på tråden Min tvååring fryser i hjäl! Hjälp!