• SMARAGD

Min tvååring fryser i hjäl! Hjälp!

Lillen då..... Finns en kräm på apoteket som heter ceridal, som är helt vattefritt. Den använder vi på grabbeb innan vi går ut, eller vattenfri vaselin. I ansiktet använder vi den. Toppen bra.  Använd INGA krämer med vatten i INTE heller olja. Köp ceridal, den verkar toppen =) Förra året använde jag vattenfri vaselin, funkade bra =)

Värmande kram till lillen

• SMARAGD
    SMARAGD skrev 2010-11-26 18:28:16 följande:
    Lillen då..... Finns en kräm på apoteket som heter ceridal, som är helt vattefritt. Den använder vi på grabbeb innan vi går ut, eller vattenfri vaselin. I ansiktet använder vi den. Toppen bra.  Använd INGA krämer med vatten i INTE heller olja. Köp ceridal, den verkar toppen =) Förra året använde jag vattenfri vaselin, funkade bra =)

Värmande kram till lillen
    Puffar dig för detta!
  • SMARAGD
    Ozan skrev 2010-11-27 21:17:11 följande:
    Man ska INTE smörja med nånting innan man ska ut i kylan! Det spelar ingen roll att salvorna/krämerna inte innehåller vatten för från huden kommer  det vatten som då inte får en chans att avdunsta för det sitter "ett lock av salva/kräm" över. Fukten från huden kan då frysa under salva/krämen och orsaka förfrysningar.
    Man smörjer ordentligt på kvällen istället när det är smällkallt ute.
    Det kan man absolut göra, både vårat bvc o apotek här rekomenderade detta. Hade detta på vår son förra året efter han fått en lättade köldis på kinderna. Funkar perfekt. Samma gällde när jag var barn. Då kom en sjuksköterska ut med minituber av en kräm för att hålla kylan i schack.
  • SMARAGD
    Och vad tror du ceridal innehåller?
    "Ceridal Lipogel är en fet kräm, som innehåller 100% fettämnen och olja, inget vatten."  www.ceridal.se
    det är apoteket här som rekomenderade den. Utan att jag ens tog upp det så hade dem probtub, o dem sa att denna är mycket bra för kalla kinder o små barn under vintern...
  • SMARAGD
    SaramedM skrev 2010-12-01 21:02:53 följande:
    Hudkliniken säger tvärtom, INGENTING på kinderna i den här kylan
    Konstigt ändå:/ Att apotek och bvc här rekomenderar det......... Blir ju lite förvirrad nu.. Men vill påstå att det skyddar på min lilla iaf........... =) Det är huvudsaken......... Men skall ifrågasätta det iaf, både på bvc o apoteket jag blev rekomenderad ceridal
Svar på tråden Min tvååring fryser i hjäl! Hjälp!