• Maysan

Glögg?

Systembolaget har haft helt alkoholfi glögg vet jag.. tycker inte så mycket om saftglöggen man köper på typ konsum. Smakar för mycket saft tycker jag. Sedan kan man ju göra egen glögg:

Alkoholfri glögg
    ca 1 liter

½ l svart vinbärsdryck
    ½ l äppeldryck
    1 dl vatten
    ½ dl russin med kärnor
    1 liten bit hel ingefära
    5 kryddnejlikor
    1 kanelstång
    mandel och nötter

• Maysan

Idag var vi på årets första julmarknad i Steninge slott. Guud vad mysigt det var och julkänslan bara sprudlar.. Hur som helst så hade de massor av olika glögg där som jag provade (helt alkoholfria förstås.) Blåbärsglögg, kråkbärsglögg, sockerbagarens glögg... ja det fanns massor. Jag och yngsta dottern fastnade för en supergod glögg som var hjortronglögg. MUMS säger jag bara.

Köpte även pepperkakskola och goda senaper med mera.

• Maysan

Bara ett litet tips om att gå på julmarknader om man vill få lite roligare glögg än den de har på typ konsum. På julmarknader har de alltid alkoholfri glögg. Ska ta med den här flaskan med hjortronglögg på julafton till svärmor så får jag och barnen festa på den.

• Maysan

Hjortronglögg är underbart god. Köpte min på julmarknad i går. Är ganska vanligt med olika glögg på julmarknader och finns i massor av härliga smaker. Helt alkoholfritt. Godare än Saturnus sötsliskiga saftglögg

Svar på tråden Glögg?