• PetraD

tofflor/mockasiner

vilket är bäst/varmast för barn att ha inne (hemma eller dagis), tofflor eller mockasiner??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 21:39
    som fått svar så är säkert mockasiner bättre eftersom de sitter bättre (beroende på ålder), men håller de fötterna varma lika bra??
    mina barn är 9, 6½, 5, 3
  • Svar på tråden tofflor/mockasiner
  • PetraD
    IsDimma skrev 2010-11-26 21:22:28 följande:
    Mockasiner på små barn. Tofflor på större barn. Iaf på förskolan. Tofflor på en 1-2(3)åring är värdelöst då dom tas av hela tiden, mockasinerna sitter där dom sitter för det mesta.
    ja det har du rätt i; beror ju väldigt mycket på hur de rör sig..
    tack
  • PetraD
    Thursday skrev 2010-11-26 21:31:31 följande:
    Mockasiner är toppen till min lille kille (21 månader). De sitter hyfsat på och han är rätt förtjust i dem!
    tack även för ditt svar
  • PetraD
    Vickan I skrev 2010-11-26 21:48:17 följande:
    Vår kille har båda delarna. Tofflorna sitter lite bättre. Upplever dem som lika varma. Han blir snart två år. Älskar båda delarna så han får välja vilka han vill ha. Ibland en av varje haha.
    tack för ditt svar
    en av varje är ju smartaste om man har svårt att bestämma sig
  • PetraD
    Shaun the sheep skrev 2010-11-26 21:48:59 följande:
    Jag har hittills aldrig träffat ett barn som gillar mockasiner! Haha! Jag trodde det var en sån där supergammal myt.
    Alla barn jag träffat som haft mockasiner, verkar tycka det är jobbigt att de liksom inte sitter så bra på deras fötter. Men det beror säkert på fotens form också.
    tack för ditt svar
    nej, det kan nog skilja väldigt. min yngste hade mockasiner ett tag för ca ett år sen... men de måste nog verkligen passa foten mer exakt för att kännas bekväma. inte som strumpor som inte gör så mycket om de är lite stora
  • PetraD
    Teskedsmamman skrev 2010-11-27 18:39:49 följande:
    Min son är 7 år och går i en skola som är 150 år gammal, det drar en hel del alltså... men mockasiner håller värmen bra.
    tack för ditt svar
Svar på tråden tofflor/mockasiner