• Anonym

dimsyn

Det händer några gånger varje dag att världen blir alldeles suddig och otydlig. Jag får svårt att se. Det händer antingen när jag rör på mig, när jag befinner mig i vissa lokaler med mycket människor eller när jag är stressad. ( Vilket jag i och för sig är hela tiden..)
    Jag tycker att det är läskigt, för det känns som att jag inte riktigt finns i världen..
    Undrar lite om någon känner igen sig?, och om någon vet hur det kan bli så. Är deprimerad och har mycket ångest, är stressad och kan inte vila. Men....varför kan jag inte se??
    Förväntar mig inte att ni har några absoluta svar, är mest nyfiken på andras erfarenheter  

• Svar på tråden dimsyn
  • Anonym (Syn)

Dimsyn har jag haft under flera år. Vad jag kan minnas iaf de senaste 20 åren.  Ffa på mornarna. Synen lättade upp under dagen.   Fick diagnos på en neurologisk sjukdom för några år sedan och började då medicinera mot den. då försvann dimsynen som jag haft långt innna jga rimligen kan ha haft den neurologiska sjukdomen.

I mitt fall kan dimsynen ha berott på högt tryck i spinalvätskan och/eller ödem i gula fläcken  eller så är det bara vanligt i största allmänhet och min medicin råkar hjälpa även mot  dimsynen?  Nu är den iaf borta och jag kan utan problem läsa tidningen även på morgonen.  Ibland kunde dimsynen komma och gå under en och samma dag också.

Vad vill jag säga med detta då? Jo, att det inte behöver ha en psykologisk förklaring, utan kanske en fysiologisk förklaring. För säkerhets skull tycker jag att du ska kolla upp detta hos en ögonläkare.

Svar på tråden dimsyn