Skrikande 8 åring..Hjääälp
Hon vägrar gå och lägga sig i sitt rum på kvällarna och det kan hålla på sent som till 23.00,vägrar borsta tänderna, skriker och gapar på morgonen, kommer alltid sent till skolan, skriker fula ord till mig även om vi går från skolan genom stan eller är i en butik, Hur ska jag beté mig? Vad kan jag göra? Vägrar klä på sig själv...ska ha allt serverat på morgonen och helst bli påklädd också...Snälla hjälp mig.....
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-01 17:59
Hej och tack för svar! Jo stämmer att vi är separerade...Jag ska försöka göra som du säger. Folk pratar om belöning och konsekvens..Hur anser du att det ska fungera? Vad kan man t.ex göra? Sedan har jag problem med deras sömn på nätterna, först går dom och lägger sig 23.00,, ena dottern är 8 år och andra 11år..Dom kommer gärna och ska sova i våran dubbelsäng på nätterna, jag anser att är man 11 år så bör man kunna sova själv.? Medans jag ändå har dig på tråden, jag får ingen hjälp av dom här, står tomma glas överallt, kläder slängt överallt, Mattallrikarna så med rester kvar på diskbänken,slänger saker överallt, bör dom inte kunna hjälpa till mer? Känns som vi vuxna inte gör annat än att städa...Sedan känner vi att vi aldrig har någon egen tid, att samråda och gå igenom saker.,utan det är barn 24h om dygnet, Kan lätt bli konfliker dom gånger dom är hos sin andra förälder då vi aldrig kunnat har "dagliga" diskussioner utan allt kommer när dom är hos andra föräldern, jag känner att i en familj så måste man ju få gå igeonom saker och så, men finns ju aldrig tid, ska det vara så? Hjälp oss!!