• Perla10

lekland för barn under 1 år

tips om lekland för små barn under 1 år i stockholms län sökes

Tack

• Svar på tråden lekland för barn under 1 år
  • Lindreas

Det tror jag inte finns? Öppna förskolan skulle jag tippa på.

• Perla10

Tack för svaren...det jag menade mest var för små barn rung 6 månader

• Some
    Perla10 skrev 2010-11-27 00:22:03 följande:
    Varför inte
    För att små barn inte har det behovet av stimulans. För att små barn inte har motorik till allt som finns på ett lekland. För att det helt enkelt inte finns ett behov eller en marknad för ett lekland för barn under ett.
  • Lindreas
    Some skrev 2010-11-27 00:27:12 följande:
    För att små barn inte har det behovet av stimulans. För att små barn inte har motorik till allt som finns på ett lekland. För att det helt enkelt inte finns ett behov eller en marknad för ett lekland för barn under ett.
    Och för att så små barn oftare är överstimulerade än understimulerade, vilket många gånger tolkas som "uttråkade" och man stimulerar ännu mer och så är man fast i en ond spiral.

Lekland för bebisar är sjukt, det räcker gott med öppna förskolan.
  • Puma87
    Perla10 skrev 2010-11-27 00:22:03 följande:
    Varför inte
    Jag var på ett lekland i tumba(?) när dottern var 6månader och det var inte ens kul Kitty låg på en stor kudde och dregglade på en boll.
    Kitty 081003
  • Lindreas
    Puma87 skrev 2010-11-27 00:32:07 följande:
    Jag var på ett lekland i tumba(?) när dottern var 6månader och det var inte ens kul Kitty låg på en stor kudde och dregglade på en boll.
    Haha, precis! Men hon var nöjd med sin kudde och sin nerdregglade boll, eller hur?
  • Puma87
    Lindreas skrev 2010-11-27 00:37:33 följande:
    Haha, precis! Men hon var nöjd med sin kudde och sin nerdregglade boll, eller hur?
    Precis men jag var uttråkad som fan som tur är var jag där med min då gravida svägerska så jag passade hennes 2åring och hon min dotter
    Kitty 081003
  • Alexi

De lekland vi varit på i Stockholm (Sickla, Bromma och Arlandastad) har samtliga en hörna för små barn som funkar jättebra för barn under ett också, i alla fall om de kryper. I Arlandastad är det tex som ett bollhav typ. Naturligtvis inte lika stora delar som för de större barnen men jag vet flera som ofta var på lekland med sina små när de var kanske 9-12 månader (det är också gratis då).

Svar på tråden lekland för barn under 1 år