-
-
Svar på tråden Vilken salva använder ni i era barns ansikte?
-
Miniderm som köps på apoteket, har fått den utskriven på recept en gång när sonen var liten, tyckte den var bra, så fortsatte med den..
-
Jag använder väldigt lite salvor, men de få gånger jjag har kletat på honom salva i ansiktet så har det varit Idomin eller Miniderm.
-
Miniderm eller "cold cream" från apoteket.
Men smörjer väldigt sällan -
Ingen alls utom på ett litet exem vid örat där vi fick ngn cortisonkräm med lite svampmedel i utskirven (kan ha hetet cortimyx..) Annars smörjer jag henne i ansiktet och på kroppen med vanlig kallpressad rapsolja. Funkar toppenbra!
-
Locobase fet kräm o nu när det är kallt el blåsigt ute så blir det weleda calendula wind and weather cream, suveränt bra för oss
-
Min dotter är väldigt röd i ansiktet så jag måste smörja med något. Annars är jag inte heller så mycket för att smörja i onödan.
Visste inte man kunde ha miniderm i ansiktet. För något år sedan var jag hos en barnläkare som skrev ut miniderm till kroppen och sen fick jag en provtub på locobase repair som jag kunde ha i ansiktet. Därav att jag utgåt från att man inte kan ha miniderm i ansiktet. Får kolla flaskan och se vad det står på den.
Ni som använder miniderm i ansiktet har läkarna utryckligen sagt att det kan användas där? -
Japp, men inte vintertid när man ska vara ute såklart.FCBJ skrev 2010-11-27 09:03:51 följande:Min dotter är väldigt röd i ansiktet så jag måste smörja med något. Annars är jag inte heller så mycket för att smörja i onödan.
Visste inte man kunde ha miniderm i ansiktet. För något år sedan var jag hos en barnläkare som skrev ut miniderm till kroppen och sen fick jag en provtub på locobase repair som jag kunde ha i ansiktet. Därav att jag utgåt från att man inte kan ha miniderm i ansiktet. Får kolla flaskan och se vad det står på den.
Ni som använder miniderm i ansiktet har läkarna utryckligen sagt att det kan användas där? -
A creme som jag köpt på Hälsokost affär. Bra både sommar som vinter.
-
Om man ska vara ute i kylan måste man se till att salvan inte innehåller vatten. Vi använder Ceridal i ansiktet, den är kanonbra.
-
Vi kör så naturligt som möjligt och helst utan vatten nu när det blåser och är kallt. Så just nu blir det Weledas wind and weather.
alltså denna.
http://hanna.fornhem.se/?p=3411
-
Samma som jag. Dermalogicas Climate Control när vi är ute.
På kvällen så har jag Intensive cream på henne. -
Jag smörjer henne med Bepanthen varje kväll. Jag har provat min egna parfymfria fuktighetskräm, Weledas wind and weather, olja och några andra till. Hittills har jag inte hittat något som funkar tillfredsställande på hennes väldigt känsliga röda och torra kinder vintertid.
Miniderm funkar bra på kroppen om man smörjer flitigt under vintern, men kinderna, ja, jag vet inte. -
A-creme använder vi ibland också.
-
Jag trodde att det var bra att smörja in ansiktet/kropp varje dag. För att skydda den känsliga huden. Min dotter har väldigt känslig hy och är torr. Jag använder antingen Sebamed eller LETI AT-4. Utan alkohol och parfym.