• camillahamrin

Någon som har tips på bra förskolor i Upplands-Väsby?

Hej alla där ute som bor i Väsby! Vi har hittat ett fint hur som ligger på Vattenmåravägen, men känner inte alls till Väsby, hur är det för barn att växa upp? Kommunikationer? Nära till förskola och affär? Vore snällt om någon kunde ge lite tips och råd om detta! Kram från mig

• Svar på tråden Någon som har tips på bra förskolor i Upplands-Väsby?
  • DestinyD

Hej! Jag bor inte i närheten av Vattenmåravägen, men jag är född och uppvuxen i Väsby. Just området där Vattenmåravägen ligger är väldigt barnvänligt och lugnt och fint. Finns flera bra både skolor och förskolor (tror det finns flera både kommunala och privata i närheten). Busskommunikationerna är bra i hela Väsby, tycker jag. Infra City ligger nära, och där finns affärer och snart ett apotek. Vi bor i Fresta, och där går min dotter på en kanonbra förskola

Hoppas ni kommer trivas om ni flyttar hit!

• Alexi

Hej! Vi bor i Bollstanäs, inte så långt ifrån Vattenmåravägen, vi har en tvååring och en nyfödd. Vi trivs suveränt här, just med barn är det toppen. Mycket trevliga promenadvägar, Norrviken med badplats och lekplatser och stora grönytor. Infra city ligger nere vid motorvägen och är ett handelsområde som ständigt växer, bra mataffär, Barnens hus mm. Vi har dottern inom Må bra förskolor och trivs toppen, företaget driver fyra förskolor i Bollstanäs, sen finns det ett par kommunala också.

Väsby har förändrats mycket, till det bättre, tror jag de senaste åren, vi har bara bott här i tre år men trivs jättebra med kommunen och allt.

Svar på tråden Någon som har tips på bra förskolor i Upplands-Väsby?