• nillse

Vi som kör med crosstrainer hemma

Nu har vi köpt en ny crosstrainer. Vi hade en gammal orbitrek som gått sönder så nu är den slängd och en sprillans ny extremefit ct 650 från Teamsportia står nu här hemma

Tänkte att det kunde vara roligt för oss som kör med crosstrainers hemma att ha en tråd. Här ska vi kunna peppa varandra och dela med oss av resultat mm

Hoppas många hänger på

• Svar på tråden Vi som kör med crosstrainer hemma
  • TessanE

Jag har precis köpt en orbitrek- kanske borde va med här för att få lite fart på mej själv?

• nillse

Ja absolut

Körde mitt första pass igår. Tog ett förinställt program och oj vad det kändes. orkade 15 min hahaha och brände enligt datorn 105 kalorier. Vill ju orka minst en tim men man ska ju inte ta i för hårt i början då kan man tröttna lätt.

• TessanE

Jag ska köra en kvart alla kvällar när jag är ledig denna vecka- alltså alla förutom på lördag :)

Vad har du för mål med din träning?

• emma enhörning

Jag brukar köra ca en timme, dryga milen, per pass. Tycker dock inte att det ger så mycket på vågen men konditionen höjs rejält i alla fall...

• TessanE
    emma enhörning skrev 2010-11-29 13:57:42 följande:
    Jag brukar köra ca en timme, dryga milen, per pass. Tycker dock inte att det ger så mycket på vågen men konditionen höjs rejält i alla fall...
    Oj jäklar. Hoppas att jag komme dit jag med. Jag börjar som sagt en kvart och sen ska jag öka succesivt tänkte jag. Jag vill både ner i vikt och trimma kroppen lite.
    Jag har börjat förstå att där jag är i mitt liv just nu så hinner jag inte springa på gym och olika pass. Därav inskaffade jag denna.
    Tänkte skita i vågen just nu, bara se till att komma igång. Men måttbandet ska tamejtusan fram!
  • Anadora

Jag har en gammal crosstrainer som länge stått och dammat men i förra veckan bestämde jag mig för att ta nya tag. Så idag har jag startat en hälsoblogg och en av träningsformerna jag kör är att jag crosstrainar en halvtimmer 5-6 kvällar i veckan. Ska fasa in lite annat nu i veckan som kommer. Kanske kan vara bra att hänga med här för att inte tappa motivationen?! Som (just nu i alla fall) är på topp för tillfället.

• nillse
    TessanE skrev 2010-11-29 12:24:48 följande:
    Jag ska köra en kvart alla kvällar när jag är ledig denna vecka- alltså alla förutom på lördag :)

Vad har du för mål med din träning?
    Jag vill minska i cm och få tajtare kropp. Vill gärna ner i kg också men att gå ner i cm känns viktigare. Jag styrketränar också, mest armar, rygg och mage. även det med hemmaövningar.
    Jag har köpt Charlotte pirellis bok : kan jag, kan du, den är kanon och jag följer hennes program men har även lagt till och tagit ifrån övningar.

Jag kör inga dieter men har lagt om kosten. äter lagom (slutar när jag är mätt)
  • TessanE
    nillse skrev 2010-11-30 19:11:01 följande:
    Jag vill minska i cm och få tajtare kropp. Vill gärna ner i kg också men att gå ner i cm känns viktigare. Jag styrketränar också, mest armar, rygg och mage. även det med hemmaövningar.
    Jag har köpt Charlotte pirellis bok : kan jag, kan du, den är kanon och jag följer hennes program men har även lagt till och tagit ifrån övningar.

Jag kör inga dieter men har lagt om kosten. äter lagom (slutar när jag är mätt)
    Ja.. Jag brukar egentligen vara en liten tjej, även då med former.. Men för nån dag sen mätte jag mej runt rumpan- ingen kul upptäckt alls. Jag har Paolo robertos- en kvart om dagen. Ska försöka komma igång med den med.
  • emma enhörning

Ja, jag måste också komma igång igen! Vet ju att jag gillar det när jag väl står där... Har pajat ryggen för tillfället dock så jag vet inte om jag vågar ikväll. Får väl avvakta och se vad sjukgymnasten säger.

Jag struntar i vad vågen visar, bara jag trivs med min kropp och det gör jag inte för tillfället!

• nillse

Ikväll blir det en tur på crossen. ska lägga barnen först så jag får stå ifred Kanske är det något bra på tv man kan se också. Hoppas på att klara ialf 20 min denna gång. Jag tänker inte ta ut mig för hårt i början för då vet jag att det är lätt att man tröttnar men längtar tills jag klarar en tim/gång

Svar på tråden Vi som kör med crosstrainer hemma