Anonym (Tess) skrev 2010-11-27 22:28:42 följande:
Jag tror att det är ett bra tecken att ditt hb är högt. Mitt brukar oxå ligga runt 150 i normala fall men när jag var sjuk så låg det runt 120. Jag var sjukskriven och spenderade dagarna på soffan. Hade aldrig ens kunnat tänka tanken på att träna... Men som med alla sjukdomar så är det väldigt induviduellt hur man regagerar.
Jag tycker att du ska gå till skolsköterskan direkt på måndag morgon och lyssna på vad hon har att säga och om du känner att du fortfarande är orolig efter det ska du kontakta vårdcentralen. Du kan även be dom ta ett prov på körtelfeber, då blir man oxå väldigt trött.
Det är ju trots allt ganska vanligt och oftast inget onormalt med förstorade lymfkörtlar. Många kan få det efter en vanlig förkylning.
Jag kommer kika in på den här tråden lite då och då, så hör gärna av dig igen!
Vet att det kanske är svårt men försök att inte oroa dig!
Som sagt var jag inte frisk när dom tog hb men när dom tog det tre dagar senare så låg det på 134 så det ändrades rejält på bara några dagar där. Vet som sagt inte värdet idag.
Men om man har körtelfeber har man inte väldigt ont i halsen då? Och hög feber?
Jag ligger på 36 grader i vanliga fall men min temperatur höjs till ca 37.5 titt som tätt. Jag vet att jag inte har feber då det ska vara över 38 grader för att räknas som feber men jag tycker inte att det är normalt när den skiftar så, men det är kanske bara jag?