• Anonym (Kajsa)

Hur vet man om ngn är bi/flata?

Jag är tokintresserad av en tjej (som lever med en man) men vet inte hur jag ska veta om hon är bi/intresserad av mig? Hon är manhaftig till sitt sätt, klär sig som en kille, håller på med "killgrejer", har mörk röst... men mest av allt, hon flirtar... Jag tror bannemig att hon flirtar med mig! 

Men hur ska jag veta? Finns det något "kännetecken"? Jag lever också med en man men är som sagt tokintresserad av den här tjejen. Hur....gör man? Hur vet man? 

• Svar på tråden Hur vet man om ngn är bi/flata?
  • viktoria91

Man frågar helt enkelt! Jag och många av mina tjejekompisar flirtar med varandra på skoj, även med mina killkompisar.

• SLOBODAN

Du frågar helt enkelt om hon vill suga en kuk. Om hon inte vill så är hon en flata. 

• Anonym
    SLOBODAN skrev 2010-11-27 20:39:31 följande:
    Du frågar helt enkelt om hon vill suga en kuk. Om hon inte vill så är hon en flata. 
    Det var det dummaste svar jag hört på länge! Om hon lever med en man är det väl högst troligt att hon också tänder på män. Alltså är hon förmodligen inte flata. Frågan är väl snarare om hon kanske är bi? Sen finns det ju också kvinnor som inte vill suga kuk även om de är så hetero de bara kan bli. Alla tänder på olika saker vet du.

TS, ofta känner man ju vibbarna, men är du osäker kanske du får fråga rakt ut. Eller börja med att förklara för henne att du är intresserad av henne kanske och se hur hon reagerar på det.
  • Anonym (...)

Eller så respekterar du hennes (och ditt eget) förhållande och struntar i vilken läggning hon har.

• Anonym (Undrar)

Hej Ts.. konstiga svar du har fått, suga kuk och respektera hi hi jaja
    Det gör man väl som man vill med båda sakerna?!!!
    Jag undrar iaf precis samma sak...
    Jag lever också med en man men är SUPER intresserad av en annan kvinna som jag "tror" är bi.. men hur fan ska man veta liksom...?
    Har du någon möjlighet att prata med henne, enskilt?
    Fråga lite försiktigt eller kanske leda in snacket på bi homo saker... ??
    Eller varför inte fråga om har har lust att hitta på nåt.. kanske lättare att få in samtalet på "rätt spår då?!

Uppdatera gärna ;)

• Anonym (Kajsa)
    Anonym (Undrar) skrev 2010-11-28 19:14:05 följande:
    Hej Ts.. konstiga svar du har fått, suga kuk och respektera hi hi jaja
    Det gör man väl som man vill med båda sakerna?!!!
    Jag undrar iaf precis samma sak...
    Jag lever också med en man men är SUPER intresserad av en annan kvinna som jag "tror" är bi.. men hur fan ska man veta liksom...?
    Har du någon möjlighet att prata med henne, enskilt?
    Fråga lite försiktigt eller kanske leda in snacket på bi homo saker... ??
    Eller varför inte fråga om har har lust att hitta på nåt.. kanske lättare att få in samtalet på "rätt spår då?!

Uppdatera gärna ;)
    Tack! Och skönt att det finns fler som helt plötsligt blivit intresserade av en kvinna Jag vågar INTE fråga rakt ut men har kännt vibbar om jag säger så. Vibbar och blickar men det är kanske önsketänkande? Vi har skojat lite om homosaker och det känns som om vi "känner" på varandra, var vi står. Men hon är inget som skulle göra något spointant/oförhappat. Jag tror att hon, liksom jag, är oerfaren av kvinnor. OM hon nu är intresserad

Svårt att veta vad jag VILL och vad som är sanning här. Samtidigt vill jag ju inte. Vi har båda man och barn och jag är inte beredd att ge upp mitt nuvarande liv för en kvinna. Men jag är galen i henne.  
  • SweetMilla

Jag hade en kille som jag varit ihop med i fyra år. Sen träffade jag en tjej som jag blev så jäkla kär i.
    Hade aldrig kännt något för en tjej förut, och blev helt förvirrad.
    Till slut berättade jag vad jag kände för henne och det blev besvarat.
    Det slutade med att jag gjorde slut med min kille. Hon och jag hade ett stormigt förhållande i ca ett halv år.
    Nu är det slut mellan oss med. Men jag ångrar mig inte. Men nu vet jag att jag vill fortsätta träffa tjejer Glad 

• Anonym (Undrar)

Hej igen!

Svårt att säga...  Kan vara önsketänkande, kan också vara så att hon faktiskt, precis som du, är intresserad?!

Hur ofta träffas ni, under vilka förhållande?

Hur menar du med vibbar... ger hon sig något konkret eller är det bara en känsla hos dig?
    Blickarna, hur är dom? Tycker du att hon tittar på dig, på ett flörtigt sätt eller flyttar hon blicken snabbt när du tittar tillbaks?

Har du pratat med din man om det du känner? Han kanske tar det bra... jag menar bara för att man "råkar" bli lite förälskad betyder det ju inte att man tänker lämna sin man?!! Oavsett vad hon känner för dig kanske detta aldrig blir mer än just en liten flört... Eller så utvecklas det till något mer! Enda sättet att ta reda på det är ju att gå framåt... ta reda på var hon står i det hela, ta reda på var DU står, och ta det därifrån...

Lycka till!

• Anonym (tack)

här är de me en som undrar, jag lever sambo med min man men är små intresserad av tjejer med. skulle tänka mig tjejsex osv likaså tvärtom me mannen.

Svar på tråden Hur vet man om ngn är bi/flata?