Hjälp mig med era bästa råd för torrt underliv!!
Jag vet att de finns många fiffiga människor här på FL som sitter inne med fina tips och tricks för hälsa och hy och hygien o sådär.
Jag har sedan 3-4år problem med torrt underliv med extrem klåda som påföljd. Huden är röd och irriterad, "elefanthud" liksom tjock och vit.. vet inte riktigt hur jag ska förklara. Ibland är det lite utslag. Allt är eksemliknande helt enkelt. Precis runt "hålet" ut mot låren, ovanför klitoris och ovanför analöppningen. Det är supertorrt och kliar som jag vet inte vad!! Jag har varit hos Kvinnokliniken som bara kunde konstatera "underlivseksem" och skrev ut Elocon. Även om de hjälper för stunden så vore jag glad om jag slapp få klådan öht! Ofta kliar jag mig blodig på nätterna och på dagarna kan de driva mig till fullständigt vansinne. Borde börja använda sparkdräkt och vantar på nätterna
Jag använder bomullstrosor, tvättar underkläderna i parfymfritt allergivänligt tvättmedel sen ett par veckor, tvättar underlivet enbart med olja (antingen Apotekts tvättolja, eller nu senaste tiden vanlig olivolja), smörjer med fuktgel och div. vanliga krämer osv.
Hjälp mig, det driver mig till vansinne!!!