• Meemmee

    Tomten blev PÅKÖRD sa hon till min 2-åring

    Här går det att läsa all info!
    Det var en tomtestuga på torget idag.
    Tomtemor på torget sa till min 2 åriga dotter att tomten hade blivit påkörd av en bil och att det var däför han inte kunde gå!?

    Hallå eller??

    MIn dotter har gått hela eftermiddagen och pratat om detta och tyckt synd om tomten!

    SUCK!!!
    (¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ Evelina 080213 Laura 091211 ♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯) fambabunovic
  • Svar på tråden Tomten blev PÅKÖRD sa hon till min 2-åring
  • Meemmee

    Tydligen bara vi som mött den påkörda tomten då...


    (¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ Evelina 080213 Laura 091211 ♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯) fambabunovic
  • Trollet Ludenben

    äsch, det var väl inget särskilt. Väl bara att säga "men nu är tomten hos doktorn och blir lagat och har inte onte mer, han blir bra till julafton". Varför göra en höna av en fjäder?


    Älskade ungar
  • Meemmee

    Nr:1 Varför ens säga den anledningen till att han inte kunde resa sig och gå?? När jag växte upp räckte det med att säga att tomten var gammal och inte orkade gå!

    Nr:2  Här går jag varje morgon påväg till dagis och varnar min dotter för att springa vid vägen ifall det skulle komma en bil och köra på henne och att det då bara blir sjukhus för hela slanten!
    Fint då att tomten sitter där glad och skrattar åt att ha blivit påkörd av en bil, hennes största idol liksom!

    Jag gör ingen stor grej av det tyckte bara att det avr konstigt och onödigt

    Lugna ner er tjejer!Kyss

    Sen aksnke jag ska förklara att min "lilla" 2 åring har samma förståelse och tal som en 4-5 åring så dom där lama förklarinagrna ni kommer med hade jag inte kommit långt med haha
    God Jul på erTungan ute


    (¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ Evelina 080213 Laura 091211 ♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯) fambabunovic
  • Flygfotogen

    Det är väl ingen som behöver lugna ner sig här? De flesta barn godtar att någon är sjuk/skadad och kommer att bli bra igen.

  • Trollet Ludenben
    Marsch skrev 2010-11-29 18:50:04 följande:
    Det är väl ingen som behöver lugna ner sig här? De flesta barn godtar att någon är sjuk/skadad och kommer att bli bra igen.
    Älskade ungar
  • Jenny825200
    Meemmee skrev 2010-11-28 23:17:43 följande:
    Nr:1 Varför ens säga den anledningen till att han inte kunde resa sig och gå?? När jag växte upp räckte det med att säga att tomten var gammal och inte orkade gå!

    Nr:2  Här går jag varje morgon påväg till dagis och varnar min dotter för att springa vid vägen ifall det skulle komma en bil och köra på henne och att det då bara blir sjukhus för hela slanten!
    Fint då att tomten sitter där glad och skrattar åt att ha blivit påkörd av en bil, hennes största idol liksom!

    Jag gör ingen stor grej av det tyckte bara att det avr konstigt och onödigt

    Lugna ner er tjejer!Kyss

    Sen aksnke jag ska förklara att min "lilla" 2 åring har samma förståelse och tal som en 4-5 åring så dom där lama förklarinagrna ni kommer med hade jag inte kommit långt med haha
    God Jul på erTungan ute
    men... mupp... yeah right att din 2åring är lika utvecklad som en 5åring... då skulle hon inte bli upprörd att tomten gjort sej illa.... min son är 5 och han bryr sig inte om tomten skulle få ont i foten... och på vilket sätt är det mer pedagogiskt att säga att man är för gammal att orka röra sig?? min 5 åring är livrädd att bli gammal o dö så då skulle jag knappast bre på det ännu mer genom att säga att när man är gammal orkar man ej lyfta häcken forever... då är det bättre med nåt som faktiskt läker och går över...
  • Urban Fisk
    Karolina86 skrev 2011-01-06 19:04:01 följande:
    men... mupp... yeah right att din 2åring är lika utvecklad som en 5åring... då skulle hon inte bli upprörd att tomten gjort sej illa.... min son är 5 och han bryr sig inte om tomten skulle få ont i foten... och på vilket sätt är det mer pedagogiskt att säga att man är för gammal att orka röra sig?? min 5 åring är livrädd att bli gammal o dö så då skulle jag knappast bre på det ännu mer genom att säga att när man är gammal orkar man ej lyfta häcken forever... då är det bättre med nåt som faktiskt läker och går över...
    Vilken konstig femåring du har som inte bryr sig om när andra får ont. Låter lite stört faktiskt.
  • Jenny825200

    alltså klart han bryr sig om nån har ont, men han blir ju inte orimligt förkrossad, det är väl en sak att känna empati, eller att ta illa vid sig, få typ trauma för att någon säger att tomten har fått ont och man mår dåligt och blir förkrossad. Självklart kan man känna medkänsla utan att det blir en stor grej som det blev i detta fall.

  • shantii

    hahaha alla verkar mer elller mindre störda här : )  måste man alltid göra en höna av en fjäder.  TS  har du inte mål i munnen själv att komma med en vidare förklaring eftersom dottern nu var så smart så borde hon ju fatta eller??

Svar på tråden Tomten blev PÅKÖRD sa hon till min 2-åring