• jossijo

Hur mycket betalar ni som reser till Thailand?

Vår tanke är att göra en långresa med våra två barn två månader och tre år nu. Har varit inne på usa mne kollar nu lite på thailand. tänkte en månad för fram 45000 för hela familjen när jag söker charter för tre veckor. Dyrt tycker jag. bokar gärna allt själv också om det e billigare?

• Svar på tråden Hur mycket betalar ni som reser till Thailand?
  • Blablabla

Jag & min sambo åker i vår & det kostar ca 30000.-, vilket är ett normalt pris. Så 45000,- låter billigt för 3 veckor!!! Sedan kan man komma undan billigare om man bokar allt själv. Dock är min erfarenhet att det i slutändan inte brukar bli så billigare!!! Fördelen med Thailand är att du kan leva otroligt billigt, man kan äta alla måltider ute & det är billigt.

• Tullemi

Vi är borta i 2 månader och vi reser med sonen (nästan 1 år) och dottern (nästan 3 år) och vi betalar ca 30.000:- för flyget. Fast vi kommer vara borta över jul och nyår och flyget kan bli lite dyrare då. Boendet kostar oss 17.000:-. Sen tillkommer vaccineringskostnad och fickpengar.

Milea 080217 Lucas 100202
  • Nicke Nyfiken

Vi åker två vuxna och två bar n 3 veckors Charter och betalar 65.000 då ingår frukost. Tycker att 45 000 för 3 veckor verkar billigt.

• giftochmammatill3

2 vuxna + 3 barn, åker med Ving, 16 dagar. 59,000:- ink. frukost, och 2 rum.  Phuket.

Förrförra året snickrade vi egen resa, 15 dagar, även då 2 rum. Hamnade på strax över 60,000:-  transfer, frukost, mat på planet, skatt & avgifter  .... mycket tillkommer..

Så för oss blev det billigare med chater :)

• giftochmammatill3

Kanske ska nämna att vi är där över julafton i år, och likadant förra gången .

• MiniPyret

Vi är borta 32 dagar och betalar 47000:- för flyg och boende och all transfer
    2 vuxna och en 4 åring och en 5 åring

• Emelie80

Med Fritidsresor 1 månad för 2 vuxna och ett spädbarn. 2v Khao Lak, 1v Ao Nang, 1v Kata. 28 500kr. Direktflyg från Köpenhamn.

• Tigerwoman

VIika priser ni betalar!! Vi åker i februari, betalar 23.00 för flygbiljetter för 2 vuxna och 2 barn. Boende räknar vi 800 per natt, vi ska vara borta i 6 veckor så det blir 36.000. Har rest på egen hand i Thailand många gånger så jag vet att 800 kr är rimligt för ett schysst boende, troligen blir det billigare. Det blir alltså 56.000 för SEX VECKOR, inte en chans att jag skulle betala 50.000-60.000 för två-tre veckor!!

• Nicke Nyfiken
    Tigerwoman skrev 2010-11-30 16:12:54 följande:
    VIika priser ni betalar!! Vi åker i februari, betalar 23.00 för flygbiljetter för 2 vuxna och 2 barn. Boende räknar vi 800 per natt, vi ska vara borta i 6 veckor så det blir 36.000. Har rest på egen hand i Thailand många gånger så jag vet att 800 kr är rimligt för ett schysst boende, troligen blir det billigare. Det blir alltså 56.000 för SEX VECKOR, inte en chans att jag skulle betala 50.000-60.000 för två-tre veckor!!
    Jag har också rest mycket i Thailand tidigare och då bott för ca 200-400:- per natt, men  nu har vi valt att åka Charter och betalar därefter. Visst det kostar lite men det är ganska bekvämt också. Tror att jag blivit lite bekväm också för jag känner inte längre för att hyra ett enklare rum utan skulle då vilja hyra ett hus med egen pool eller nått sånt och då kostar nog det också en hel del.
  • Tullemi
    Tigerwoman skrev 2010-11-30 16:12:54 följande:
    Nja, vi betalar 47.000 för flyg och boende i 2 månader så jag är nöjd
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Sirling

Vi reste till Vietnam och Filippinerna 1 månad nyligen med vår 11-månader gamla son. Med alla flygresor och resorter i lyx landade vi nog under 40000:- för den månaden. Hemsnickrad rundresa och flyg med lågprisbolag i Asien.

• Caaatrin

Betalar ca 25000 för två veckor med fritidsresor. Två vuxna 1 barn på 1,5 år. Frukost  på hotellet, transfer, försäkringar, mat på flyg, blue comfort (extra ben utrymme)

Svar på tråden Hur mycket betalar ni som reser till Thailand?