• Anonym ("Ensam o deppig)

Nån som prövar johannesört?

Hej

Nån som har testat johannesört mot deppighet och oro. Känns som jag är helt ensam just nu.
    Mannen bryr sig nästan bara om jobbet, och mina vänner har inte tid med en "mamma".

Min familj har sitt, och så närmar sig julen. Jag är helt ensam. Har mina katter. Arbetslös oxå.

• Svar på tråden Nån som prövar johannesört?
  • Anonym

Har inte testa, vet bara att man INTE ska äta johannesört om man går på vissa SSRI preparat, tex Citalopram!

• Tassdjuret

Jag har testat att dricka te på Johannesört. Det fungerar bra på mig, lugnar mig något de gånger jag har ångestattacker. Fast det var rätt dyrt jämfört med de andra teerna x.x

Jag äter inget annat än ep-mediciner och levaxin. Värt att testa då?

Nån med erfarenhet av tabletterna?

• guppyn

Hej. Tänkte pröva själv, har precis läst lite om det på nätet. Jag är bara lite "låg" ibland av den mörka vintern och inte deprimerad. Om du mår riktigt dåligt så ska du nog uppsöka vården och be om råd först. Om jag hinner så ska jag till hälsokosten idag och prata lite med dem där om det passar med johannesört, är rädd att det ska göra mig trött och det behövs ju verkligen inte nu. Så jag kan skriva mer sen.

Jag vill inte uppsöka vården. Vill klara det själv!

• Eisa

Ja jag har testat det och andra naturläkemedel - det hjälpte inte alls.

Det är bara Cipramil som hjälper.

• Eisa

Såg att du inte ville uppsöka vården. Men du, jag rekommenderar att du lånar lite klokböcker på biblioteket. Det är det som hjälpt mig bäst förutom Cipramil.

• lokisse

tänk bara pa att man kan bli väldigt ljuskänslig och bränna sig lätt när man äter johanesört.

Nej det tror jag inte!
  • Anonym (linda)

ja om man är lite orolig och nedstämd bara och inget mer allvarligt än så... så fungerar nog johannesört....vet jag inte om det gör på dig men DET FUNKADE FÖR MIG . åt det förra året i ungefär 6 månader... redan efter två veckor mådde jag bra igen... det lyfte upp mig lite. jag åt neurokan. det va det bästa. provade även rosenrot för tvåår sen el nåt men det va värdelöst. mådde bara sämre av det. blev rastlös o kände mig olustig av det,.
    neurokan har en lite lugnande effekt. testa det :) det är det mest populära med johannesört i .

• guppyn

Köpte Johannesört teet och prövade det häromkvällen men jag blev jättekonstig av det. Har redan lite hjärtklappningar och de blev värre, tyckte det kändes obehagligt. Om jag ska pröva det igen ska jag göra det mycket svagt.

Nu har solen skinit i tre dagar och jag har sett till att vara ute i minst en halvtimme varje dag under de ljusaste timmarna och det hjälper, gärna att promenera lite raskt också. Det är nog jätteviktigt att inte glömma den här årstiden!

Äter tabletterna nu. Hoppas att de ska hjälpa. Känner inte av nga hjärtklappningar. Blir bara lugn av dem.

• Anonym (linda)

bra det. det gjorde jag med av dem. tycker det är jättebra att det finns sånt som är naturligt ...som funkar så bra

• Heranell

Jag provade johannesört för några år sen när jag kände mig nedstämd, de funkade jättebra, jag märkte skillnad redan efter ett par dagar.

• Anonym (Tess)

Johannesört har funkat jättebra på mig i många år dom perioder jag känt mig nedstämd och haft sömnproblem för tankarna snurrat. Jag blir lugnare, sover bättre och mår bättre. Jag åt Movina eller Neurokan. Det tar någon vecka eller två innan jag känt av någon effekt.

• Anonym (linda)
    Anonym (Tess) skrev 2010-12-07 10:23:15 följande:
    Johannesört har funkat jättebra på mig i många år dom perioder jag känt mig nedstämd och haft sömnproblem för tankarna snurrat. Jag blir lugnare, sover bättre och mår bättre. Jag åt Movina eller Neurokan. Det tar någon vecka eller två innan jag känt av någon effekt.
    jag med.... fungerade för mig...började må bättre redan tre dagar efter jag börjat med neurokan...ätit det periodvis i flera år.... men just  nu äter jag antidepp för jag hade svårare symtom som inte naturmedel kunde hjälpa..
  • Anonym (Tess)
    Anonym (linda) skrev 2010-12-07 11:24:20 följande:
    jag med.... fungerade för mig...började må bättre redan tre dagar efter jag börjat med neurokan...ätit det periodvis i flera år.... men just  nu äter jag antidepp för jag hade svårare symtom som inte naturmedel kunde hjälpa..
    Precis samma för mig
    Åt Neurokan i nästan 2 månader utan något resultat alls nu sist och fick bara svårare symptom. Ringde VC och fick Citalopram och mår betydligt bättre nu. Med mild depression funkar de bra för mig men med svårare gick det inte alls.
Svar på tråden Nån som prövar johannesört?