Inlägg från: ica |Visa alla inlägg
  • ica

Vem bär den största skulden? (pappa mot sin vilja)

MadHatter skrev 2010-12-01 16:22:27 följande:
    Skulden till vad?

Kvinnan är skyldig till att ha ljugit för sin man. Mannen har därmed rätt att känna sig sviken av kvinnan, arg mm för att hon bedragit honom.

Ansvarig för att en graviditet kan påbörjas är alla som frivilligt har samlag med en partner av andra könet.

Rättigheten att avbryta en påbörjad graviditet har den person vars kropp graviditeten pågår i.

Ansvarig att ta hand om ett barn är i första hand barnets föräldrar och i andra hand (om föräldrarna saknar förmåga) samhället.
    Men var de gifta? Eller var de bara ihop. Eller ljög hon verkligen. Hur många kvinnor har inte glömt ta ett piller.
  • ica
    MadHatter skrev 2010-12-01 16:36:28 följande:
    ?

Om de var gifta eller inte vet jag inte. Spelar det roll?

I övrigt utgår jag från ts hyptetiska exempel, där det står att hon ljög. Men i verkligheten är det förstås svårt (omöjligt?) att bevisa en sådan lögn.
    Jo, men spelar det nån roll om hon ljuger. Ansvaret är ju bådas men han överlåter det på henne. Alltså väljer han att ta den risken. Vill han inte bli pappa kan han ju använda preventivmedel.
  • ica
    Miss Obsessive skrev 2010-12-02 23:03:53 följande:
    Många som svarar får det att låta så självklart att killen ska dubbelskydda sig med kondom och jag undrar varför? P-medel ska skydda mot oönskad graviditet, om man nu inte slarvar med skyddet. Man ska verkligen inte behöva förutsätta att skyddet man använder inte funkar. Dessutom, en kvinna som använder p-piller, p-stav eller annat skydd gör det för att undvika en graviditet. Så om p-piller och liknande produkter nu är så opålitliga, borde det isf inte ligga även i hennes intresse att propsa på kondom? 
    Det krävs en man och en kvinna för att det ska bli barn. Alltså borde båda skydda sig. Om man ville skulle de nog få fler alternativ.
Svar på tråden Vem bär den största skulden? (pappa mot sin vilja)