Går era barn under 1 år på tårna? Vanligt? o det här med att öppna/stänga skåp
Sonen är 9,5 månad och han har inte börjat gå eller resa sig mot saker än. Han har precis lärt sig krya lite smått men kommer väl sådär 2 meter innan han ger upp o ramlar. Lite svajjande sådär. :)
Hur som helst har använt sin gåstol sen ca 5-6 mån ålder och han tycker den är superrolig! Men han sringer eller går liksom inte fram utan "hoppar" fram på tårna. Och när jag tränar han på att gå med hjäl av mina händer så ställer han sig också på tå hela tiden när han ska gå och han sätter sig ner nästan omedelbart så fort jag försöker göra så han har hela foten mot golvet istället. Frågan är ju också om han har börjat med det pga gåstolen eller om han alltid gjort så, jag kan inte riktigt minnas men jag ahr för mig att han alltid gått på tå när han fått träna lite.
Går era små också på tå? När jag gogglade på det så kom det upp trådar om tidigt tecken på autism! Och jag som redan nojjat för att sonen ska ha adhd/autism eller liknande pga hyperaktivitet och andra orsaker. Hans favoritsysselsättning är ju att öppna och stänga skåpet i köket när han står i gåstolen det kan han göra i 5-10 min innan han tröttnar. Och det om att öppna stänga skåp kom också upp i samband med när jag läste om autism, man blir ju nojjig måste jag säga! Dock kan han ju faktiskt ha väldigt bra ögonkontakt då och då.
Eller så kanske han helt enkelt bara tycker det är superkul att hålla på med skåpen, det kanske era små också gillar? :)