heter skrev 2010-12-02 18:35:43 följande:
Roligt att se lite handfasta tips. Det var inte frågan om att se ut som en fjortis wannabe som vissa verkar tro.
Puder tycker jag ser hemskt ut på mig, fast jag inte är lastgammal men jag har lite halvtorr hy. Förut brukade jag använda kajal runt hela ögat men jag tycker att jag ser yngre yt med kajal på ögonlocket bara. Vad är en bra färg till det förresten? Jag är blond och blåögd. Jag har använt en ljusbrun kajal men den är lite intetssägande när jag använder den bara på ögonlocket. Svart är för tungt och hårt, grå kajal är sådär. Förslag på vardagsmake?
Läppstift är läskigt.

Lipstains eller glans är mycket bättre. Håller med om att avtrycken på glas osv är riktigt bläää-igt.
prova en mörkbrun kajal på ögonlocket på en ljus, neutral bas. har du torr hy så skaffa en riktigt bra ansiktskräm och blanda med en lusterizer. Ögonfransböjare är klockrent, det öppnar ögat och får dig att se piggare ut, måla på en mörkbrun mascara som inte är för tung utan mer separerar och förlänger. En dutt rogue på det och lite läppglans och du är hetast i stan