• heter

Hur göra för att se yngre ut?

Vad ska man göra för att se yngre ut? Inget fjantigt som att klä sig i fjortiskläder och sånt utan jag tänker mer på saker som att klippa lugg eller inte, använda mycket smink/lite smink och såna saker. Vad kan man göra med sitt utseende för att se yngre ut? Och vad gör att man ser äldre ut än man är?

• Svar på tråden Hur göra för att se yngre ut?
  • M2003

Jag tycker att det ser bättre ut att minska på sminkmängden allt eftersom man blir äldre och äldre. Man behöver tex inte ha svart mascara utan övergå till brunaktig och ljusare tex. Rynkor förstärks av en hel del hudfärgade produkter, täckande eller tonande.

• GrodanHopp

Att acceptera sin ålder gör att man ser betydligt yngre ut!:)
    Annars så är färga håret o skaffa en modern frisyr är ett hett tips. Min mamma ser riktigt sliten ut om hon inte täcker dom gråhåren o håller håret kort.

• MissMango

Börja med frisyren och ögonbrynen, leta upp en riktigt proffsig frisör, var beredd att lägga ut pengar för att få en snygg djup färg (om du behöver det) och ögonbryn och fransar (färgade) formade.

Släng allt smink i pulverform! Det lägger sig i de finaste små linjerna och får dem att framträda. Detta gäller inte mineralfoudation som smälter in i din hud och ett riktigt bra märke är tom bra för din hud, kan läka små blemmor etc. Ta hjälp av en riktigt makeupartist men låt henne för guds skulle inte sälja på dig puderögonskuggor o dyl (skitsamma om de är i mineralform, jag tycker inte att mineralprodukter funkar för annat än foundation). Rouge och ögonskuggor finns i cremeform, Mac är ett kanonmärke, kostar lite men är otroligt drygt och är väldigt rikt på färgpigment.
    Invetstera också i en highlighter som du kan blanda med dig vanliga hudkräm om du är som jag och inte orkar sminka dig för det mesta. Det kommer att få din hy att ändå stråla utan att du ser sminkad ut

Läppstift får alltid läpparna att se äldre ut och därmed hela personen (och tänk när man får en läppstiftsfläck på tänderna, eller det börjar flaga och man måste bättra på färgen och alla ofräscha märken man lämnar överallt, BLÄ!) . Läppglans är mycket vackrare, ser fräschare ut och kan lätt appliceras utan spegel.
    Och till sist. Ta reda på vilka kläder som bäst klär dig och köp hellre sådant som är klassiskt och enkelt.

• heter

Roligt att se lite handfasta tips. Det var inte frågan om att se ut som en fjortis wannabe som vissa verkar tro.

Puder tycker jag ser hemskt ut på mig, fast jag inte är lastgammal men jag har lite halvtorr hy. Förut brukade jag använda kajal runt hela ögat men jag tycker att jag ser yngre yt med kajal på ögonlocket bara. Vad är en bra färg till det förresten? Jag är blond och blåögd. Jag har använt en ljusbrun kajal men den är lite intetssägande när jag använder den bara på ögonlocket. Svart är för tungt och hårt, grå kajal är sådär. Förslag på vardagsmake?

Läppstift är läskigt. Lipstains eller glans är mycket bättre. Håller med om att avtrycken på glas osv är riktigt bläää-igt.

• MissMango
    heter skrev 2010-12-02 18:35:43 följande:
    Roligt att se lite handfasta tips. Det var inte frågan om att se ut som en fjortis wannabe som vissa verkar tro.

Puder tycker jag ser hemskt ut på mig, fast jag inte är lastgammal men jag har lite halvtorr hy. Förut brukade jag använda kajal runt hela ögat men jag tycker att jag ser yngre yt med kajal på ögonlocket bara. Vad är en bra färg till det förresten? Jag är blond och blåögd. Jag har använt en ljusbrun kajal men den är lite intetssägande när jag använder den bara på ögonlocket. Svart är för tungt och hårt, grå kajal är sådär. Förslag på vardagsmake?

Läppstift är läskigt. Lipstains eller glans är mycket bättre. Håller med om att avtrycken på glas osv är riktigt bläää-igt.
    prova en mörkbrun kajal på ögonlocket på en ljus, neutral bas. har du torr hy så skaffa en riktigt bra ansiktskräm och blanda med en lusterizer. Ögonfransböjare är klockrent, det öppnar ögat och får dig att se piggare ut, måla på en mörkbrun mascara som inte är för tung utan mer separerar och förlänger. En dutt rogue på det och lite läppglans och du är hetast i stan
  • heter
    MissMango skrev 2010-12-02 21:22:12 följande:
    prova en mörkbrun kajal på ögonlocket på en ljus, neutral bas. har du torr hy så skaffa en riktigt bra ansiktskräm och blanda med en lusterizer. Ögonfransböjare är klockrent, det öppnar ögat och får dig att se piggare ut, måla på en mörkbrun mascara som inte är för tung utan mer separerar och förlänger. En dutt rogue på det och lite läppglans och du är hetast i stan
    Det är ungefär så jag sminkar mig förutom lusterizer. Jag får se mig om efter en sån. Fransböjare har jag inte heller för det verkar farligt.
Svar på tråden Hur göra för att se yngre ut?