• Anonym

Ångest över att tiden går så fort...

Min son är nu två månader och tiden går så jäkla fort! Vill inte det! Tänker på det varje dag och får riktig ångest över det. Har redan varit hemma 1/6 del av mammaledigheten. Han kommer bli ett halvår jättesnart då dom här två månaderna har passerat så fort. Det känns som om han föddes igår liksom! Vill bara stoppa tiden ett tag framöver. Det här kommer troligtvis bli mitt enda barn och det gör mej ännu deppigare...

Finns det fler som tänker såhär? Vad kan man göra åt det?

• Svar på tråden Ångest över att tiden går så fort...
  • Anonym (jag också!)

tyvärr är det inte så mycket att göra åt det mer än att försöka ta tillvara på varje sekund med sitt barn.
    Jag har själv en dotter på 2 år och har också ångest över att tiden med henne har gått så fort.
    Nu är jag gravid med hennes lillebror och längtar efter bebistiden igen.
    Men försök njuta riktigt hela tiden för denna tiden kommer tyvärr inte tillbaka igen även om man får fler barn för det är speciellt med barn till barn.

• mupparsmupp

förstår dig, har ångest över att min son redan är 6½ månad :S känns inte som det var ett halv år sedan han kom. får mer ångest när jag tänker på att det snart är ny år och då är det bara några månader tills han blir 1år :(

Bebis 9 maj 2010
  • Nimbus

Jag tänker att medan jag oroar mig över att tiden rinner förbi - så rinner tiden förbi.
    Jag led av ångest ett tag och det som gjorde att jag kom över det var att jag tänkte att i framtiden kommer jag att vara arg på mig själv för att jag oroade mig istället för att ta tillvara på tiden och njuta av den.

• tarrrap

Ju mer du stressar över det ju mindre hinner du njuta, så sluta tänk på tiden och passa istället på att tänka på hur mysigt ni har det hemma på dagarna. Tiden rusar oavsett, man får försöka njuta. Här firade vi nio månader för några dagar sedan och vilken härlig liten figur det vuxit fram. Varje dag händer något nytt och spännade
    Njut!

Svar på tråden Ångest över att tiden går så fort...