• Rufsas

Bröstoperation hur långt efter amning?

Alltså, jag fick stå på kö i över två år (och då fick jag ändå en "kort-varsel-tid). Det var innan barn ens fanns med i bilden. Så du får nog snällt vänta på din tur. Sedan skiljer det sig såklart i vilken region du bor i. Sedan handlar det om vilket BMI du har.

• Rufsas
    Anonym skrev 2010-11-29 11:34:54 följande:
    Pratar du om man ska få det bekostat av lanstinget? Var väl inte det TS frågade om?
    Oj, förlåt. Jag antog bara det. Dumt av mig.
  • Rufsas
    Anonym skrev 2010-11-29 12:40:23 följande:
    Ja precis Men då är det ju inte så länge ändå. Sen så får du ju ha i åtanke att du kanske inte bör lyfta de 2 första veckorna efter op, tänkte på att du då har en 6 månaders baby. Men om pappan kan hoppa in då (semester kanske) så går det nog bra.
    Ja, och att du har ont VÄLDIGT lång tid efter operationen.
  • Rufsas
    Anonym (tuttlisa) skrev 2010-11-29 15:27:16 följande:
    Hur lång tid då?
    Jag gjorde min operation 2001 och kan fortfarande få "hugg" i brösten. Riktigt ont hade jag väl i ett par tre månader. Men fasen vad snygga brösten blev.

Om du vill ställa frågor kring operationen så är det bara att köra på. Jag hoppas att jag kan svara på det mesta.

En sak som är lite jobbig fortfarande är att jag inte riktigt fått tillbaka känseln överallt.
  • Rufsas
    Anonym (tuttlisa) skrev 2010-11-29 15:35:59 följande:
    Okej.. Det som jag är orolig för är bara hur det går i värme osv.. Större chanser för infektioner osv eller hur är det med det?
    Hmm, jag gjorde min operation i februari så jag vet faktiskt inte. Det som kan vara ett problem på sommaren är om du vill bada mycket. Då du ska ha kirurgtejp i ett halvår lossnar de lättare om du duschar/badar ofta. Och man ska helst byta tejp så sällan som möjligt eftersom det rister i ärren annars. Dessutom är ju att vistas i solen ett big no no. Men som sagt, gällande infektioner vet jag inte. Det känns som att läkarna har ganska bra koll vid efterkontrollerna osv.
Svar på tråden Bröstoperation hur långt efter amning?