klä den ena tvillingtjejen i killkläder??
Förnärvarande bor min tvillingtjejer hos sin pappa, han får underhåll barnbidrag mm.
Nu är det så att mina tvillingtjejer är ganska lika utseende mässigt men inte lika i vad gäller kläder och leksaker osv. Ena tjejen gillar tuffa kläder och den andra är en liten prinsessa.
Dom har en storebror, och nu har pappan kommit på att hon som gillar tuffa kläder får ärva brorsans kläder. Medans den andra får nya kläder. Jag har sagt till han att det finns tuffa tjejkläder osv. Denna tjej jämför sig med brorsan och vill ha hans kläder hon vill vara som han osv. Hur kommer detta sluta när dom börjar i skolan dom är 6 nu.
Det är nästan så hon inte vet vilket kön hon är snart. Ska man inte hjälpa henne i valet av kläder och så? jag säger när vi ska handla kläder att det där är killkläder nu kollar vi på tjejavdelningen, hon hittar alltid ngt som hon vill ha. Vet inte om detta spelar ngn roll vill bara veta hur mkt jag ska pusha henne i att hon är tjej? Vad skulle ni gjort om ni såg era tvillingtjejer i röttlockigt hår och ena går i killkläder.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:08
Försöker lägga in ett nytt inlägg här men datorn hakar upp sig om jag skriver för långt, nu skiter jag i att försöka förklara mig. Tack för alla vettiga frågor. Ni som bara skriver för att berätta vilken dålig mamma man kan ju ta reda på lite mer fakta först, det är svårt att få ut allt man vill på en gång. Fråga är inte så svårt, eller hur..
Lägger ner tråden nu. Tack tack