• ahlmansandra

Billiga blöjor willys,lidl,ica osv

Finns det nån som har provat handlarnas egna märkes blöjor?Typ willys, lidl, ica?  i så fall, hur var dom? Dom är ju ganska mycke billigare är libero o pampers men har inte vågat prova. Vore ju tråkigt om de får utslag.

• Svar på tråden Billiga blöjor willys,lidl,ica osv
  • HEARM

jag tycker de är jättebra. har testat alla dom o just nu kör vi mest med willys för de ä billigast. alla ä lika bra o mina barn har aldrig reagerat på dom 

• Halkatla

Jag köpte ofta sådana. Märkesblöjorna köpte jag bara när man hade rabattkupong eller om det var något annat erbjudande. Jag märkte inte någon större skillnad, och barnen fick inga utslag.  Möjligen att märkesblöjorna kändes liiite mer tygaktiga, men den skillnaden var försumbar. Hade något av barnen haft problem med utslag eller röd stjärt hade jag kanske tyckt annorlunda.

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • Halkatla

Varför törs du inte ens prova förresten? Har ditt barn redan besvär?

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • ahlmansandra
    HEARM skrev 2010-11-29 15:24:49 följande:
    jag tycker de är jättebra. har testat alla dom o just nu kör vi mest med willys för de ä billigast. alla ä lika bra o mina barn har aldrig reagerat på dom 
    Ok värt o prova då. Vet du om dom e fria från lotion o sånt?
  • Venna

Till dottern hade vi alltid Lidls blöjor. De var superbra, de enda förutom Libero som hon inte kissade igenom.

Till sonen köpte jag Willys egna blöjor för någon vecka sedan och tycker att de är värdelösa! Han har haft dem 3 nätter och kissat igenom varje gång. Så nu har han dem bara på dagarna mellan sina sovstunder. De blir stenhårda så fort han kissat lite i dem. Känns som en stor tegelsten i blöjan.

Icas har jag aldrig testat, men har för mig att någon sa att det är exakt lika som Libero. Samma tillverkare.

• pamilya

Vi har Willys blöjorna och dom fungerat utmärkt för oss. Inga läckage alls!

• ahlmansandra
    Halkatla skrev 2010-11-29 15:25:58 följande:
    Varför törs du inte ens prova förresten? Har ditt barn redan besvär?
    Nae för att det vore ju tråkigt om de fick utslag såklart, men har aldrig haft problem me de så absolut ska ja prova!
  • Bembu

Willys och Icas var helt ok, Lidls tycker jag får en konstig lukt så fort dom kissat liknande ammoniak så dom slängde jag nästa ett helt paket av.

Men vi kör på Huggies, dom som har bäst passform på min tjej. Vet dock inte hur mycket pamper/Libero kostar nu men huggies ligger på mellan 89-99 kr/pkt.

• Halkatla
    ahlmansandra skrev 2010-11-29 15:29:50 följande:
    Nae för att det vore ju tråkigt om de fick utslag såklart, men har aldrig haft problem me de så absolut ska ja prova!
    Du har alltså gått på myten om att dyrare = bättre...
Svar på tråden Billiga blöjor willys,lidl,ica osv