• ahlmansandra

Billiga blöjor willys,lidl,ica osv

Finns det nån som har provat handlarnas egna märkes blöjor?Typ willys, lidl, ica?  i så fall, hur var dom? Dom är ju ganska mycke billigare är libero o pampers men har inte vågat prova. Vore ju tråkigt om de får utslag.

• Svar på tråden Billiga blöjor willys,lidl,ica osv
  • Flickmamma

Willys är lika bra som Libero och det är även Coop. Hade coop innan tills jag upptäckte att Willys är ännu billigare. Deras byxbljöja är suverän. Pampers har vi aldrig kunnat ha, gett utslag på alla fyra barnen.

• myran82

Skiljer det så mycket på icas blöjor & tex liberos i pris?

Vi har använt en del av icas men köper oftas libero/pampers då det ofta kommer kuponger på dem. Minns knappt när vi köpte blöjor till ord pris.

• Hanniz84

vi kan bara ha Wiilys blöjor till dottern.. allt annat vi testat kissar hon igenom, blir röd av osv....
    Willys blöjor is the shit

Isa <3
  • Ängeln 80

Icas och Willys använder vi... Superbra och billigt..

• Flickmamma
    Venna skrev 2010-11-29 15:27:17 följande:
    Till dottern hade vi alltid Lidls blöjor. De var superbra, de enda förutom Libero som hon inte kissade igenom.

Till sonen köpte jag Willys egna blöjor för någon vecka sedan och tycker att de är värdelösa! Han har haft dem 3 nätter och kissat igenom varje gång. Så nu har han dem bara på dagarna mellan sina sovstunder. De blir stenhårda så fort han kissat lite i dem. Känns som en stor tegelsten i blöjan.

Icas har jag aldrig testat, men har för mig att någon sa att det är exakt lika som Libero. Samma tillverkare.
    Så olika det kan vara, Min son är 20 månader och kissar rejält och blöjan är kisstung på morgonen men inte blöt och oformlig och han har aldrig kissat igenom en Willys blöja,
  • Erkens mamma

Vi använder Toujours som de säljer på Lidl. De är sååå bra :)  Föredrar dem framför både Pampers och Libero då jag tycker de sitter bättre och barnen känns torra på huden. 

Det andra märket de säljer som heter något typ Serena är däremot inget vidare..

• Finesse

Ica och Liberos är typ samma blöja.. eller som Libero var tidigare.. Ica tar liberos förre detta blöja.. om ni förstår hur jag menar

Vi kör ica blöjor mest.. men ibland måste vi köpa blöjor själva å då blir det Liberos.. up&go är endast libero som funkar..

Här kostar blöjor 89:- per paket (Libero och Pampers).. Icas handlar min mamma för 29:-/paket..

Lidl har vi inte här uppe och Willys handlar vi aldrig på.

Sen förstår jag inte varför folk klagar på hur dyra blöjor är.. vet ni egentligen vad affärerna köper in dom för??

Ebba 071228, bebis bf 110216
  • Mary Jo

På ica maxi där jag handlar kostar  ica´s blöjor lika mycket som Libero..
    Pampers active fit läcker lätt. Har alltid använt Libero men nu har dom börjat lukta jättejättemkt kiss(!) så nu har jag pampers babydry och dom är bättre.
    Annars har jag använt Willys ngn gång och dom var riktigt bra,tyvärr handlar jag inte där så ofta. Lidl har vi inte här.

Nån som har provat Euroshoppers? Är dom bra?

• MHK

Jag använde Libero ett bra tag, men när min son började närma sig 9 månader så va det nästan alltid blött i sängen. Läste om en undersökning som finns på Pampers hemsida att Pampers är etta sen kommer Lidl och därefter Libero. Då vågade jag prova Lidl´s blöjor och det é det bästa jag har gjort. Nu är det ALDRIG blött i sängen. Prova du med, det är värt att prova sig fram tills man hittar det som passar. 

• dogcatbird

Mina barn har alltid kissat igenom pampers. Vi har kört coop och Euroshopper nu på slutet. Funkar bra för större barn (20 mån)

Svar på tråden Billiga blöjor willys,lidl,ica osv