Inlägg från: Alcarinque |Visa alla inlägg
  • Alcarinque

Ni som flaskmatar.

Båda mina barn har fått/får flaska från start. Med äldsta började jag ge något mål välling vid sex månader, men hon åt gröt och mat då också. Gör nog samma med minsta om hon vill.

Sämre immunförsvar? Nej. Hon blir 5 år i mars och vi har väl i snitt 1-3 sjukdagar/termin. Inkl. magsjukor och allt sånt där. Minsta har inte varit sjuk ännu.

Äldsta var 8 veckor tror jag när hon sov 21-05.
    Yngsta, 6 veckor.  (Är nu 4 månder och sover 20-08, som äldsta gjorde vid den tiden med)

• Alcarinque
    s89 skrev 2010-11-29 17:30:06 följande:
    Oj det var inte mycket dem har varit sjuka då. Vad skönt!! 
    Vad skönt att dem sover så bra! Hur mycket ger du dem på flaska då? Min lilla höna vill ju inte äta så mycket. Hon blir 2 veckor på onsdag och äter ca 60 ml per mål 8 ggr om dagen. Skulle vara såååå skönt om hon senare kunde sova på nätterna o äta mer på dagarna.  
    *s* Ja, mina har ätit mycket och varit stora De har båda alltid legat i överkant på vad som angetts på paketen. Nu äter hon t.ex 200-235ml x 5. Vid två veckor har de nog legat runt 100-120 kanske. Men det där är ju så himla olika hur de vill äta
  • Alcarinque
    s89 skrev 2010-11-29 17:58:50 följande:
    Ja precis det är ju jätteolika. Men är lite orolig att hon får i sig för lite om hon äter 60 ml per mål. Vill ju att hon ska börja äta mera. Men man kanske kan försöka att få i henne mera mat än 60. Om hon spyr upp det så är det ju ett tecken på att det är för mycket. 

För dem spyr väl inte upp allt? Utan bara det som blivit för mkt?
    Nej, det brukar väl generellt vara överskottet de får upp så vill hon inte ha mer så är det ju ingen idé att försöka få henne att äta mer just nu. Hon är ju bara två veckor också så hon ökar nog säkert på det Om hon går upp som hon ska så får hon ju också tillräckligt
  • Alcarinque
    s89 skrev 2010-11-29 19:48:31 följande:
    Vet ni om de små kan få vinterkräksjukan? Var en BM som sa att hon aldrig hade hört någon liten få det. Inte innan 6-7 månader. 
    Ingen aning ska jag säga dig... Men spontant är väl min tanke att de borde kunna bli smittade, fast det kanske inte tar sig samma form som för äldre och vuxna? Nej, jag vet inte. Det är ju mest RS-viruset man hör om när det gäller dessa små. 
Svar på tråden Ni som flaskmatar.