• s89

Ni som flaskmatar.

Hej!

Ni som kört med bara ersättning till era barn.. Hur länge har ni kört med det innan ni gått över till välling? Har era barn haft sämre immunförsvar än de barn som ammas?
    Hur lång tid tog det innan era barn inte behövde äta var tredje timma dygnet runt? 

• Svar på tråden Ni som flaskmatar.
  • s89
    Alcarinque skrev 2010-11-29 17:26:20 följande:
    Båda mina barn har fått/får flaska från start. Med äldsta började jag ge något mål välling vid sex månader, men hon åt gröt och mat då också. Gör nog samma med minsta om hon vill.

Sämre immunförsvar? Nej. Hon blir 5 år i mars och vi har väl i snitt 1-3 sjukdagar/termin. Inkl. magsjukor och allt sånt där. Minsta har inte varit sjuk ännu.

Äldsta var 8 veckor tror jag när hon sov 21-05.
    Yngsta, 6 veckor.  (Är nu 4 månder och sover 20-08, som äldsta gjorde vid den tiden med)
    Oj det var inte mycket dem har varit sjuka då. Vad skönt!! 
    Vad skönt att dem sover så bra! Hur mycket ger du dem på flaska då? Min lilla höna vill ju inte äta så mycket. Hon blir 2 veckor på onsdag och äter ca 60 ml per mål 8 ggr om dagen. Skulle vara såååå skönt om hon senare kunde sova på nätterna o äta mer på dagarna.  
  • s89
    Alcarinque skrev 2010-11-29 17:54:41 följande:
    *s* Ja, mina har ätit mycket och varit stora De har båda alltid legat i överkant på vad som angetts på paketen. Nu äter hon t.ex 200-235ml x 5. Vid två veckor har de nog legat runt 100-120 kanske. Men det där är ju så himla olika hur de vill äta
    Ja precis det är ju jätteolika. Men är lite orolig att hon får i sig för lite om hon äter 60 ml per mål. Vill ju att hon ska börja äta mera. Men man kanske kan försöka att få i henne mera mat än 60. Om hon spyr upp det så är det ju ett tecken på att det är för mycket. 

För dem spyr väl inte upp allt? Utan bara det som blivit för mkt?
  • s89

Tack för era svar! Känns bra att höra era erfarenheterSkrattande 
    Då ska man inte känna sig "dålig" för att man inte kan amma ordentligt. Hon får inte i sig tillräckligt av bara mig, utan har fått pumpa. Men då kan vi lika gärna köra med ersättning.. Och det med immunförsvaret verkar ju inte stämma då. Skönt att höra! 

Vet ni om de små kan få vinterkräksjukan? Var en BM som sa att hon aldrig hade hört någon liten få det. Inte innan 6-7 månader. 

• s89

Ja precis. RS-virus har man ju hört talas om.. Usch inget roligt alls. Dem kan ju bli knalldåliga av det. fy vad otäckt. Får undvika folksamlingar.

Svar på tråden Ni som flaskmatar.