• Morsan83

Laminatgolv...

Vi har laminat golv i hela lägenheten.
    Grannen under klagar på att vi går.
    Man går på tå hela tiden, vi har 3 barn och tycker inte att dom ska göra så mkt oväsen.
    Vi bor en trappa upp.

Ska golven mina ljud??
    Eller blir det mer??
    Vi går med tofflor inne, har mattor.
    Minsta sonen går med mockasiner inne för att mina "oljudet"men vi märker ingen skilland.

L 041216 - M 060224 - A 090630
  • Svar på tråden Laminatgolv...
  • Morsan83

ingen??

• mimsan01

Kan ni gå ner till grannen nästa gång han/hon klagar och få lyssna själva?
    Har ni lagt golven själva? Det finns ju sån där ljuddämpande plast som man ska lägga under golvet, och vissa golv har ju även filt på undersidan för att dämpa ljud. Har ni allt detta så är det inte så mycket mer ni kan göra.
    Kanske bara är grannen som är tjurig?

• Madelene Erik

det låter betydligt mer i allmänhet när man har laminatgolv istälelt för t.ex. plastmatta eller parkett. det är inget att göra åt, mer än ni redan gjort med mattor, toflor och sånt. eran granne får helt enkelt acceptera det.

• Morsan83

Dom innan flyttade pga detta.
    Men vi hör när hon går på sina golv å vi på över henne.
    Men har kontaktat vår hyresvärd.
    Har ringt runt till flera golv företag och frågat lite.
    Hur ska jag kunna be ett barn på 1½ att inte springa/stampa när han tar sig fram?!?!

Jag flyttar inte igen, då får hon göra det.
    Vi flyttade hit pga att vi hade problem med grannarna.

• Bittermandel

Skit i grannen och stampa på där uppe eller köp hus och lev rövaren! Två alternativ..

• Bittermandel
    Bittermandel skrev 2010-12-02 15:44:58 följande:
    Skit i grannen och stampa på där uppe eller köp hus och lev rövaren! Två alternativ..
    Glömde säga att jag befunnit mig i precis samma situation och vi valde huset.
  • SE10

En til anledning till att inte välja laminat, förutom att det är fult och kallt och gå på.

Svar på tråden Laminatgolv...