• 1 tu 3

dockskåp till 4-åring, för tidigt?

Har en 4 årig dotter som har sett ett dockskåp hemma hos en kompis och säger att hon önskar sig det av tomten i julklapp.

Funderar på om det skulle kunna vara en bra julklapp i år, men vet inte om det egentligen är för tidigt. Själv lekta jag mkt med dockskåp men jag har för mig att jag var äldre.

Vad tror ni, har era 4 åringar dockskåp och anvönds det????

Kan ju tillägga att det även finns en liten 2,5 åring som i hemmet som troligtvis inte kommer att lämna detta ifred

• Svar på tråden dockskåp till 4-åring, för tidigt?
  • JeanneDArc

min dotter tycker det är kul men hon använder det inte så att hon möblerar fint osv. Brukar se ut som en orkan varit i huset, fast kul har hon Nu har hon iofs fått mitt gamla med sjukt mycket extra möbler och massor med dockor så det kan vara därför. Kanske blir mindre kaotiskt med färre prylar.

• Nicke Nyfiken

Vi tänkte köpa det till mi dotter när hon fyller 3 år. Har hittat ett par jättefina som är lite större som man kan ha på golvet (är kanske drygt 1 meter höga) man ska tydligen kunna ha dockor upp till 30 cm i huset. Då blir det ju inte så "pilligt"

• RosaNapp

Min dotter har fått mitt gamla. Nu ser det inte längre ut mycket för världen då hennes småbröder rasat lika mycket i det, tyvärr får inte Rorry i modell större plats genom dörrarna .

Men hon gillar det och hon fick det när hon var 4.
    Tänkte lägga lite energi på att rusta upp det, men det får vänta lite till jag har bättre plats att ställa undan det på.

• Idun

Min son är precis 4 år och han älskar att leka med ett dockskåp hos en vän. Det är lite större rejälare möbler och dockor i trä. Ska ta hem mitt gamla nu och se om det faller i god jord- det är mindre möbler så det kan vara för pillrigt fortfarande. Har hon börjar leka rollekar? 

• 1 tu 3

Tack för alla svar. Hon leker massa rollekar, mamma-storasyster-katt . Leker med dockor och så, men mest är det nog pyssel och att rita.

Så risken är att det bara kommer att stå och brodern hennes kör runt med sina bilar och hammare.

Ja vi får se.

• ploten

Beror väl på hur barnen är. Min systerdotter fick dockskåp förra julen, när hon var 2,5 år. Hon är en sån här lugn, pysslig tjej, och så har hon inga småsyskon.

• Vårsolen

Min dotter är 3,5år och i år kommer tomten med ett dockskåp till henne, har också funderat på om man kanske skulle vänta lite till men hon önskar sig ju ett och om jag försöker att inte köpa allt för mycket möbler och prylar till det så funkar det nog

• 1 tu 3

Ja jag blir mer och mer sugen på att ge henne det i år. Kollat lite på blocket där rätt många säljer både äldre och nyare dockskåp med massa möbler.

Tack för era svar.

• Flätad

Vår tös fyller 5 i mars kommer att få ett dockhus av tomten Hon har länge tittat i leksakstidiningar och pekat på just det dockhuset vill jag haaaaaaa!

• Solisan

det är väl perfekt present till en fyraåring 

• mammabamma

Tycker absolut inte att det är för tidigt.
    Dotter ärvde mitt gamla när hon var typ 2,5 år och hade mkt utbyte av det redan då, När hon var runt 3 år lekte hon rätt mkt med det, men nu är det stiljte....men just nu är det stiljte avseende alla leksaker då hon typ bara leker rollekar .  

Svar på tråden dockskåp till 4-åring, för tidigt?